یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از یک میلیون نفر در هند در اقدامی از سوی دولت برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و بهبود محیط زیست تنها در یک روز ۲۲۰ میلیون اصله درخت کاشتند.

کاشت ۲۲۰ میلیون اصله درخت در هند در یک روز

به گزارش ایسنا، تمامی این نهال‌ها تا ساعت پنج بعد از ظهر روز جمعه در  شمال پرجمعیت‌ترین ایالت هند، "اوتار پرادش"  که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، کاشته شد.

به گفته مقامات هند دانش‌آموزان، قانونگذاران، مسئولان و ساکنان دیگر این ایالت ده‌ها گونه نهال را در جاده‌ها، مسیرهای ریلی و جنگل‌ها کاشتند. هدف از این اقدام افزایش پوشش جنگلی و جذب دی اکسید کربن از جو بوده است.

سروزیر این ایالت با انتشار توئیتی از جوانان به منظور "نجات مادر زمین" و بهبود محیط زیست برای نسل‌های آینده درخواست شرکت در این برنامه را کرده بود. به گفته این مقام با توجه به جمعیت ۲۲۰ میلیونی ایالت "اوتار پرداش" برنامه کاشت ۲۲۰ میلیون اصله درخت در نظر گرفته شده بود.

تمامی درخت‌های کاشته شده به صورت آنلاین به ثبت‌ رسیده و دارای شناسنامه‌اند.

هند متعهد به پوشاندن حداقل یک سوم از مساحت خود با درخت شده اما تلاش‌های دولت در این راستا با توجه به افزایش جمعیت و سرعت  بالای صنعتی شدن کشور با مشکل مواجه شده است.

بر اساس یک مطالعه جدید دانشمندان اعلام کرده‌اند کاشت یک تریلیون درخت در سطح جهان می‌تواند تنها روش موثر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی باشد. از آنجا که درختان دی اکسید کربن را که از عوامل گرمایش زمین است، جذب می‌کنند، یک اقدام جهانی کاشت درختان می‌تواند بخش قابل توجهی از گرمای منتشر شده را از جو خارج کند.

این در حالی است که نه تنها برنامه‌های کاشت جهانی درخت اجرا نمی‌شود، بلکه جنگل‌زدایی به طور گسترده‌ای در سطح جهان به ویژه در جنگل‌های آمازون در حال انجام است.

بنابر گزارش سی‌بی‌اس‌نیوز، در حالی که احیای جنگل‌ها ممکن است بهترین راه حل مبارزه با تغییرات اقلیمی باشد، متوقف کردن جنگل‌زدایی و کاهش دامپروری نیز می‌تواند مزایایی فوری به همراه داشته باشد.

کد خبر 451212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha