همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: ۳۰۰ پرنده زینتی شامل بلبل خرما و مرغ مینا با همکاری ماموران دریابانی آبادان از دو قاچاقچی کشف شد.

کشف ۳۰۰ پرنده زینتی از دو قاچاقچی در آبادان

به گزارش ایرنا، علی فتحی‌نیا گفت: این پرندگان از ۲ قاچاقچی که قصد داشتند آنها را به یکی از کشورهای همسایه قاچاق کنند، کشف شد.

وی افزود: به دلیل نگه‌داری غیراصولی این پرندگان تعدادی از آنها تلف شده‌اند.

کشورهای حوزه خلیج فارس مهم‌ترین مقصد سفر اجباری این پرنده‌های آوازه خوان و زینتی است.

نخلستان‌های جنوب خوزستان و تالاب بین‌المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر زیستگاه پرندگانی چون بلبل خرماست.

پرندگانی چون بلبل خرما نقش مهمی در کنترل طبیعی آفات به ویژه کرم میوه‌خوار دارند.

بلبل خرما در میان درختان، بوته‌ها، نخلستان‌ها و درختان مناطق مسکونی زندگی می‌کند که تا چندی پیش فقط در جنوب ایران زندگی می‌کرد اما در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های مکرر، برای یافتن محل زندگی مناسب‌تر زیست‌گاه خود را در مناطق شمالی‌تر گسترش داده به طوری که حتی در استان گیلان نیز مشاهده شده است. از سوی دیگر رها شدن از قفس در شهرهای بزرگی مانند تهران نیز در افزایش جمعیت آن در این شهرها بی‌تاثیر نبوده است.

این پرنده خوش صدا، با بلبل معمولی تفاوت دارد و از خویشاوندان نزدیک آن هم نیست بلبل خرما با جثه‌ای کمی بزرگ‌تر از گنجشگ، محل زندگی خود را گسترش داده و در شهرهای شلوغ و پر سرو صدا دیده می‌شود.

فرمانده مرزبانی خوزستان در اردیبهشت سال جاری از کشف ۱۹۰ قطعه پرنده کمیاب قاچاق از نوع مینا توسط دریابانان آبادان خبر داده بود.

کد خبر 451207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha