یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت لبنان برای اولین بار از ۴۰ روز پیش، جلسه خود را برگزار کرد.

دولت لبنان

به گزارش ایسنا به نقل از رأی الیوم، دولت لبنان برای اولین بار از ۴۰ روز پیش و بعد از رسیدن به آشتی دروزی-دروزی بین طرف‌های درگیر درخصوص تیراندازی منطقه قبرشمون تشکیل جلسه داد.

۳۰ ژوئن طی تیراندازی در منطقه قبرشمون بین حامیان حزب سوسیالیست و همراهان صالح الغریب، وزیر امور آوارگان از حزب دموکراتیک دو تن کشته شدند.

در افتتاحیه جلسه دولت در کاخ ریاست‌جمهوری بعبدا، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان گفت: نشست آشتی‌کنان جمعه اوضاع را به روال عادی برگردانده است. پیامدهای حادثه قبرشمون در سه بعد سیاسی، قضایی و امنیتی حل شده است.

جلسه آشتی در کاخ بعبدا با حضور ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه و رقیبش در طایفه دروزی‌ها، طلال ارسلان، رئیس حزب دموکراتیک، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان و سعد حریری، نخست‌وزیر برگزار شد.

به دنبال جلسه دولت جمال الجراح به خبرنگاران گفت: جلسه آتی دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

طلال ارسلان، رئیس حزب دموکرات در کنفرانس مطبوعاتی در منزلش گفت: بیانیه سفارت آمریکا درباره حادثه شهرستان عالیه به ما ربطی ندارد. آشتی آغاز شده و تکمیل روند آن به جزئیات بیشتر نیاز دارد.

نشست‌های دولت به دلیل دودستگی طرف‌ها درخصوص طرف قضایی که باید تحقیقات درباره حادثه عالیه را هدایت می‌کرد، متوقف شده بود.

تحلیلگران آشتی را به بیانیه‌ای ربط می‌دهند که سفارت آمریکا صادر کرده بود.

این سفارتخانه اعلام کرده بود که باید با هرگونه تلاش برای بهره‌برداری از این حادثه فاجعه آمیز با هدف تقویت اهداف سیاسی مخالفت کرد.

این وزارتخانه بر حمایت واشنگتن از بازنگری قضایی عادلانه  شفاف بدون مداخله سیاسی تأکید کرده بود.

کد خبر 451202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha