همشهری آنلاین: زنان دچار درد زایمان در بیمارستانی در بریتانیا از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند تا معلوم شود آیا می‌تواند به کمک این وسیله دردشان را کنترل کنند یا نه.

ٰVR labour

به گزارش بی‌بی‌سی بیمارستان دانشگاهی ویلز در شهر کاردیف این کارآزمایی بالینی را انجام می‌دهد و در صورت موفقیت ممکن است این شیوه در تمام ویلز به کار گرفته شود.

ماما سوزان هاردکر می‌گوید این فناوری شیوه جایگزینی را برای مهار درد در اختیار مادران در حال زایمان قرار می‌دهد.

هانا للی، تازه‌مادری که پیش از زایمان نخستین نوزادش در این ماه از هدست واقعیت مجازی استفاده کرد، تجربه خود به بودن درون یک شبیه‌ساز یا سیمولاتور را تشبیه می‌کند.

او گفت: «معمولاً فیلم‌های واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه هستند و بنابراین نمای پشت سرم و پهلوی‌ام را هم می‌دیدم. این وسیله به من کمک کرد به حالت آرامش برسم.»

به گفته خانم هاردکر که رئیس بخش مامایی در هیئت بهداشتی کاردیف است، واقعیت مجازی به‌خصوص برای زنانی که در مراحل اولیه زایمان هستند، سودمند است تا به آنان کمک شود تنفس کنند و به حالت آرامش برسند و از محیط جدا شوند. به گفته او هدست‌های واقعیت مجازی همچنین می‌توانند برای زنانی که در زایمان پیشین دچار عوارض ناراحت‌کننده شده‌اند، سودمند باشند.

هزینه‌ای که Rescape شرکت سازنده هدست‌ها دریافت می‌کند، حدود ۴۰۰۰ پوند به ازای هر هدست در سال است. به گفته شرکت سازنده هدست‌های واقعیت مجازی به‌تدریج دارند از حوزه بازی‌های کامپیوتری به حوزه درمان وارد می‌شوند.

کد خبر 451186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha