همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از وظایف ذاتی پزشکان این است که شرایط و روند درمانی بیمار را به همراهان توضیح بدهند تا شرایط و تکلیف بیمار برای خودش و همراهان مشخص باشد.

قاسم جان بابايي

قاسم جان بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا با بیان این مطلب افزود: بیماران و همراهان آنها هر مشکلی از جمله عدم پاسخگویی کادر درمان یا عدم رسیدگی به موقع  در بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی دارند می‌توانند به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اعلام کنند.

وی درباره بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها که پیش از این وزیر بهداشت در مورد آن به ایرنا خبر داده بود نیز بیان کرد: بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هر هفته انجام می‌شود. به طور مثال مشکلاتی درباره بیمارستان لقمان تهران منعکس شده بود که بازدید سرزده ای از این بیمارستان انجام و تذکرات لازم نیز ارائه شد. حتی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس بیمارستان لقمان هم درباره تکریم بیماران و همراهان آنها و تعیین تکلیف بیماران تذکر داده ایم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: البته بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شده و بازدیدهای آتی که به صورت سرزده انجام می‌شود، دیگر برای آشنایی نیست و برای پیگیری فرآیند درمان بیماران به بیمارستان‌ها سرکشی می‌کنیم.

جان بابایی افزود: پس از بازدید و بررسی مشکلات، این موارد به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و معاون درمان آن دانشگاه اطلاع داده می شود و تا برطرف شدن مشکل، موضوع را پیگیری می کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر مردم مشکلاتی در بیمارستان‌های خصوصی داشته باشند می‌توانند مستندات را به وزارت بهداشت ارائه کنند تا موضوع به صورت جدی رسیدگی شود. زیرا در صورت مستند بودن مشکلات بیماران، تیم‌های وزارت بهداشت می‌توانند موضوع را به صورت مستند رسیدگی کرده و پاسخ بدهند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز پیش از این به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: به صورت هفتگی هم خودم و هم معاونان وزارت بهداشت از بیمارستان‌های کشور به صورت سرزده بازدید می‌کنیم و اگر در بیمارستان‌ها تخلف یا کاستی‌هایی مشاهده شود، بررسی و برخورد می‌شود.

کد خبر 451185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =