مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
۰ نفر

حمید نصرتی‌قانعی - همدان ـ خبرنگار: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون مردم استان همدان بیش از ۳۴۰ هزار بار با پلیس تماس گرفته‌اند. از این تعداد ۱۱۲ هزار مورد به عملیاتی پلیسی منجر شده است.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری در ستاد فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: تعداد تماس‌های مردم با پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافته و پلیس در این مدت ۴۸ هزار پرونده تشکیل داده است.  وی با اشاره به این‌که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم جرائم کاهش می‌یابد، افزود: امسال از صد درصد جرائم واقع‌شده در استان همدان ۷۵ درصد جرائم مربوط به مرکز استان شهرستان همدان، ۱۰ یا ۱۱ درصد جرائم مربوط به شهرستان ملایر، ۷ تا ۸ درصد مربوط به شهرستان نهاوند و یک تا یک و نیم درصد هم مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پاسخ به این سوال همشهری که اکنون چه تعداد از واحدهای پلیس استان به دوربین نظارت پلیس در صحنه عملیات مجهزند، توضیح داد: یگان امداد پلیس در همه عملیات‌ها مجهز به دوربین رصد و نظارت عملیات از آغاز تا پایان است. به دلیل تلاش شبانه‌روزی پلیس استان و همکاری و تعامل رسانه‌ها با پلیس، استان همدان سال قبل و امسال در ردیف ۳ استان امن‌ کشور به تایید بازرسی‌های مکرر انجام‌شده قرارگرفته است.

به گفته سردار کامرانی‌صالح، پلیس استان مبارزه دائمی و مستمر با فروشندگان مواد مخدر دارد. امسال هم تاکنون پلیس موفق به کشف ۱۹۰۰ کیلوگرم انواع ماده مخدر و دستگیری بیش از ۳ هزار فروشنده و توزیع‌کننده شده و ۳۲ باند را متلاشی کرده است.  وی یادآور شد: هر فردی از شهروندان استان همدان در ارتباط با نیروی انتظامی با مشکل مواجه است فقط کافی است همان لحظه با شماره ۱۹۷ تماس بگیرد و مشکل را اعلام کند. علاوه بر این خودم شخصا همه موارد ۱۹۷ را در مدت ۲۴ ساعت شبانه‌روز بررسی و رصد می‌کنم و تذکرات و هشدارهای لازم را به همکاران می‌دهم.  

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پلیس استان همدان موفق به کشف و ضبط انواع کالای‌ قاچاق به ارزش بیش از ۹۴ میلیارد ‌تومان شده است و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان ارکان اقتصادی کشور را با قصد سوء خود متزلزل و نابود کنند.  سردار کامرانی‌صالح تصریح کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تصادف‌های درون‌شهری ۴ درصد کاهش و در تصادف‌های برون‌شهری ۴ درصد افزایش داشته‌ایم. سال قبل در استان همدان ۵۲ میلیون تردد خودرو و امسال ۶۶ میلیون تردد خودرو از محورهای مواصلاتی ثبت شده است.  وی در پاسخ به این سوال همشهری که چرا خودرو تست سلامت روان پلیس استان که ماموریت عملیاتی ندارد از آژیر استفاده می‌کند، گفت: تذکر داده خواهد شد که از آژیر استفاده نکنند. فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: امسال ۱۵ هزار گذرنامه و ۱۳ هزار گواهینامه در استان صادر شده است.

کد خبر 451179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha