همشهری آنلاین: نسخه‌ای تازه از فیلم سینمایی «اینک آخرالزمان» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا همزمان با چهلمین سالگرد اکران آن در سینماهای بریتانیا و آمریکا روی پرده می‌رود.

كوپولا و رابرت دووال پشت صحنه اينك آخرالزمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «اینک آخرالزمان: تدوین نهایی» روز ۱۳ اوت در انگلیس و سه روز بعد در چند سینمای محدود در آمریکا به نمایش درمی‌آید. اکران ویژه روز ۱۳ اوت شامل یک گفتگوی نادر بین کوپولا و استیون سودربرگ هم می‌شود و درست یک ماه پس از نمایش‌های محدود سینمایی، نسخه خانگی این شاهکار کلاسیک در دسترس علاقه‌مندان سینمای جهان قرار می‌گیرد.

کوپولا که در ۱۹۷۵ یک ملک ۱۱۳ هکتاری در کالیفرنیا خریده بود، چند سال بعد آن را گرو گذاشت تا پول لازم را برای ساختن یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما تهیه کند. او در حالی که کمتر از ۴۰ سال داشت و تجربه «پدرخوانده» را پشت سر گذاشته بود، روی صندلی کارگردانی «اینک آخرالزمان» نشست و در ۱۹۷۹ با نسخه ناتمام آن نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد. فیلم در آمریکا ۷۸ میلیون دلار و در دنیا ۱۵۰ میلیون دلار فروخت.

«اینک آخرالزمان» که برداشتی آزاد از رمان «دل تاریکی» جوزف کنراد است، یکی از سخت‌ترین مراحل تولید را در تاریخ سینما داشت؛ ۲۸۳ روز فیلمبرداری در شرایط بسیار سخت در فیلیپین با حضور گروهی از بازیگران ناسازگار از جمله مارلون براندو در نهایت به خلق یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ انجامید، فیلمی که خود کوپولا معتقد است ضدجنگ نیست و البته گروهی از منتقدان نظری مخالف کارگردان دارند.

نسخه اصلی «اینک آخرالزمان» دو ساعت و ۳۳ دقیقه بود و کوپولا در ۲۰۰۱ با افزودن ۴۹ دقیقه دیگر یک نسخه ۲۰۲ دقیقه‌ای تدوین کرد. هر چند او در دو سال گذشته سرگرم ساختن فیلمی کامل بود که سرانجام با کم کردن ۱۴ دقیقه از نسخه سال ۲۰۰۱ به آن رسید. حالا دوستداران سینما می‌توانند «اینک آخرالزمان: نسخه نهایی» را با زمانی کمی بیش از سه ساعت تماشا کنند و همه هنر کوپولا و گروه بازیگران و عوامل تولید را در آن ببینند.

رابرت دووال، مارتین شین، دنیس هاپر و آلبرت هال کنار براندو بازیگران اصلی «اینک آخرالزمان» هستند که ویتوریو استورارو (استاد نامدار ایتالیایی) پشت دوربین آن نشسته و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری تولید شده است. فیلم در هشت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان نامزد دریافت اسکار شد و دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا را برد. کوپولا هم در گلدن گلوب دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

کد خبر 451118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha