همشهری آنلاین: «آژانس نوآوری دفاعی» که وابسته به وزارت دفاع فرانسه است اخیرا پنج نویسنده را به خدمت گرفته و از آنها خواسته است تا در مورد سناریوهای مختلف تحولات استراتژیک و غیرمنتظره فکر کنند.

ارتش فرانسه از نویسندگان درخواست كمك كرد

به گزارش خبرگزاری مهر، همواره در تصور مردم دنیای نویسندگان با دنیای نظامیان ارتباط مستقیمی ندارد. اما اخیرا ارتش فرانسه قالب موجود را شکسته و از نویسندگان کتب علمی تخیلی برای اندیشیدن در مورد آینده و آماده کردن خود کمک می‌گیرد.

در همین ارتباط «آژانس نوآوری دفاعی» که وابسته به وزارت دفاع فرانسه است اخیرا پنج نویسنده را به خدمت گرفته و از آنها خواسته است تا در مورد سناریوهای مختلف تحولات استراتژیک و غیرمنتظره فکر کنند. هدف از این کار پیش بینی نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی یا کشورهای متخاصمی است که می‌توانند از فناوری‌های پیشرفته علیه فرانسه استفاده کنند.

در این ماموریت هدف تصور سناریوهایی است که به واقعیت نزدیک است و ارتش فرانسه با استفاده از این نویسندگان در کنار استراتژیست های نظامی می‌کوشد سناریوهای مختلف را فکر کرده و در مورد پاسخ مناسب آنها قبل از هر اقدام خصمانه عمل کند. قرار است سناریوهای تصور شده این نویسندگان که برای دوره زمانی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ خواهد بود، از سوی این نویسندگان ارزیابی و مورد تایید نظامیان قرار گیرد.

پیشتر امریکا در موضوعات مختلفی از ایده‌های برخی نویسندگان علمی تخیلی مانند اسحاق آسیموف در سال ۱۹۵۹ (موضوع سپر دفاع ضد موشکی که چندین سال بعد توسط امریکا به کار گرفته شد) یا آرتور سی کلارک (در ماجرای اودیسه فضایی) استفاده کرده است.

کد خبر 451112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha