همشهری آنلاین: معلم بازنشسته آمریکایی آرزو داشته یک کتابفروشی واقعی افتتاح کند ولی حالا که چند سالی از عمر کتابفروشی‌ منحصر به فردش می‌گذرد، حاضر نیست به شغل دیگری فکر کند

كتاب فروشي سيار

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از رودتریپر، ملانی مور معلم بازنشسته آمریکایی همیشه دلش می‌خواست کتابفروشی خودش را داشته باشد. ملانی بعد از ۲۵ سال تدریس در دبیرستان‌های این کشور با الهام از رمانی به نام پارناسوس روی چرخ‌ها تصمیم می‌گیرد با استفاده از خودروی ون قدیمی‌اش کتابفروشی باز کند که حالا تمام وقتش را گرفته است. خودش می‌گوید آرزو داشته یک کتابفروشی واقعی افتتاح کند ولی حالا که چند سالی از عمر کتابفروشی‌ منحصر به فردش می‌گذرد، حاضر نیست به شغل دیگری فکر کند.

رمان پارناسوس یکی از محبوب‌ترین رمان‌های چاپ شده در کشور آمریکاست که  ماجرای کتابفروشی دوره‌گرد را روایت می‌کند که همراه گاری و اسب خود به شهرهای مختلف آمریکا سفر می‌کند و با فروش کتاب ماجراهای بسیاری در آن شهرها برایش رقم می‌خورد. ملانی خودش عاشق این رمان است ولی می‌گوید بیشتر از رمان حالا عاشق شغل جدیدش شده است که پر از هیجان و تجربه های جدید است. او سالها در ایالت کنتاکی آمریکا در دبیرستان تدریس کرده ولی حالا بیشتر اوقاتش را در شهرهای اطراف این ایالت سپری می‌کند.

این معلم بازنشسته در گفتگو با خبرنگاران به این نکته اشاره می‌کند که هر کسی می‌تواند سرنوشتش را خودش رقم بزند. من هم وقتی به شهری جدید وارد می‌شوم مثل کشتی‌های قدیمی حاضر نیستم لنگر خود را از دریای آن شهر جدا کنم. به عنوان یک کتابفروش دوره‌گرد احساس زنده بودن در شهرهای مختلف را هر روز می‌بینم. هرچند کتاب‌های کمی برای فروش دارم ولی سعی می‌کنم خودم آنها را انتخاب کنم و قبل از هر کسی آنها را بخوانم. از شغلم خیلی راضی هستم.

 ملانی نام کتابفروشی خود را کتابخانه اتوبوسی یا اتوبوس کتاب گذاشته است. او می‌گوید این کتابفروشی هم خانه‌اش است هم محل کسب درآمد. البته بعد از سال‌ها بازنشستگی هنوز هم کودکان دبستانی را به عنوان مخاطب کتاب‌هایش ترجیح می‌دهد. وی اعتقاد دارد رساندن کتاب به کودکان بهترین کاری بوده که در زندگی انجام داده است. هرچند خودروی ون قدیمی مدل ۱۹۶۲ خیلی نمی‌تواند ملانی را به نقاط دوردست ایالت کنتاکی ببرد ولی خودش می‌گوید چند شهر اطراف نیز برای فروش کتاب کافی است. او خیلی در بند سرعت نیست بلکه اعتقاد دارد همیشه تجربه کتاب خواندن و کتاب فروختن در شهرهای اطراف است که انرژی لازم را فراهم می‌کند.

کد خبر 451092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha