همشهری آنلاین: مشاور و مسئول طرح‌ها و اعتبارات معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها گفت: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خزر، فعالین زیست محیطی نوار ساحلی خزر را از بندر ترکمن به مقصد بندر آستارا رکاب خواهند زد.

رکاب‌زنی در نوار ساحلی خزر با شعار مبارزه با زباله‌های پلاستیکی در دریاها

به گزارش ایسنا، شهریار صادقی گفت: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خزر و با شعار "مبارزه با زباله‌های پلاستیکی در دریاها"، فعالین زیست محیطی نوار ساحلی خزر را از بندر ترکمن به مقصد بندر آستارا رکاب خواهند زد.

وی با بیان این که حرکت این فعالین محیط زیست از امروز آغاز شده و تا ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۰ نفر از فعالین محیط زیست با رکاب زنی در حاشیه این دریا، از بندر ترکمن تا آستارا رکاب‌زنی خود را با گذر از ۳ استان گلستان، مازندران و گیلان آغاز کردند.

مشاور و مسئول طرح‌ها و اعتبارات معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها ادامه داد: این اقدام در راستای گرامیداشت ۲۱ مرداد که روز جهانی خزر نامگذاری شده است با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها) در حال انجام است.

صادقی افزود: با توجه به تهدیدات زیست محیطی دریای خزر، گرامیداشت این روز مهم، در راستای حفظ و حراست از این دریا بسیار دارای اهمیت است.

وی با بیان این که هر ساله برابر اعلام گرامیداشت روز دریای خزر از سوی کنوانسیون تهران به موضوعاتی از سوی کشورهای حاشیه خزر پرداخته می‌شود تا برنامه‌هایی برای اثربخشی در بهبود وضعیت زیست محیطی خزر اجرا شود گفت: امسال اولویت تاکیدات در حوزه دریای خزر بر مدیریت زباله به خصوص پلاستیک‌ها متمرکز شده است.

کد خبر 451090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha