شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «فولکنبروش» به کارگردانی میشاییل اشتاینر به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی شد.

فيلم فولکنبروش نماينده سوئيس در اسكار 2020

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «فولکنبروش» با نام اصلی و کامل «سفر شگفت فولکنبروش به آغوش یک زن غیریهود» یک کمدی عاشقانه است که نخستین‌بار تابستان سال گذشته در جشنواره فیلم زوریخ به نمایش درآمد و کمتر از یک ماه بعد با حضور در جشنواره شیکاگو، در چند سینمای منطقه آمریکای شمالی روی پرده رفت.

«فولکنبروش» در جشنواره زوریخ نامزد دریافت پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد را برد. داستان درباره یک دانشجوی یهودی در جامعه یهودیان ارتدکس زوریخ است که عاشق زنی غیریهودی می‌شود و این تازه آغاز دردسرها برای هر دو نفر آنهاست. جوئل باسمان و نومی اشمیت نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند و فیلمنامه بر اساس کتابی پرفروش از تامس مه‌یر نوشته شده است.

شبکه تلویزیونی نتفلیکس حق پخش «فولکنبروش» را در خارج از مرزهای سوئیس در دست دارد و در چند ماه آینده آن را برای مشترکان خود و دیگر علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد. تازه‌ترین تجربه کارگردانی اشتاینر ۵۰ ساله پرفروش‌ترین فیلم سوئیسی سال ۲۰۱۸ در این کشور اروپایی بود و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سالن‌های تاریک سینما به تماشای آن نشستند.

سوئیس سومین کشور پس از الجزایر و گرجستان است که نماینده خود را به بخش بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی اسکار معرفی می‌کند. تا امروز پنج فیلم سوئیسی نامزد دریافت جایزه اسکار شده و «حرکت‌های خطرناک» و «سفر امید» در ۱۹۸۴ و ۱۹۹۰ آن را برده‌اند. اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان از امسال با نام بهترین فیلم بین‌المللی اهدا می‌شود.

کد خبر 451075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha