همشهری آنلاین: وزارت خارجه فرانسه به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

فرانسه

فارس نوشت: وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره ایران اعلام کرد که پاریس کاملا به صورت مستقل به ابراز مواضع خود می‌پردازد و به امنیت و صلح در منطقه غرب آسیا کاملا پایبند است.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه نماینده کشورش برای دعوت از ایران به مذاکره نیست. (جزئیات بیشتر)

در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است: «فرانسه درباره موضوع ایران کامل به صورت مستقل به ابراز نظر می‌پردازد و قاطعانه به صلح و امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها پایبنده بوده و برای آن به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانسه به توافق وین (برجام) که مانع از اشاعه هسته‌ای بوده، پایبند است و فرانسه همانند دیگر اعضای این توافق به جز آمریکا، به امضای خود احترام می‌گذارد و از ایران می‌خواهد که به تعهدات خود بازگردد.»

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود تاکید کرد: «وخیم‌تر شدن تنش‌ها نیازمند ابتکارهای سیاسی با هدف یافتن شرایطی برای گفت‌وگو است. این دلیل آن چیزی است که رئیس‌جمهور ماکرون با شفافیت کامل با دیگر شریکان که اول و مهمتر از همه امضا کنندگان اروپایی بوده، در حال انجام آن است. وی به طور شفاف مقامات آمریکایی را درباره آن مطلع نگه خواهد داشت و هر تلاشی باید با هدف جلوگیری از تبدیل شدن این شرایط کشمکش‌گونه به یک تقابل خطرناک است.»

ترامپ پنجشنبه در صفحه توئیتر خود ضمن طرح این ادعای اثبات‌نشده که ایران خواستار مذاکره است، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را به ارسال علامت‌های اشتباه به ایران متهم کرده است.  

او در توئیتر نوشت: «ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است. آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند ولی از طرف همه کسانی که ادعا می‌کنند نماینده ما هستند، از جمله رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون به آنها علامت‌های اشتباه داده می‌شود.»

کد خبر 451072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha