شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

پوپک قاسمی-  نمین - خبرنگار: توسعه صنعتی هرچند آرزوی مناطق محروم برای نجات از مشکلات است، گاه دود تهدیدهای توسعه صنعتی به چشم مردم مناطق محروم می‌رود.

رد تخریب کامیون‌ها بر جاده‌های نمین

روستاهایی مانند گرده و پیله‌رود از روستاهای شهرستان نمین هستند که در مجاورت چند معدن و کارخانه بزرگ واقع شده‌اند و در حالی که اهالی این روستاها همچنان دچار مشکل بیکاری و مهاجرت هستند، طبیعت و زیرساخت‌های این روستا به دلیل فعالیت کارخانه‌هایی مانند کارخانه سیمان در حال نابودی است. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها راه ارتباطی است. چند سالی است جاده این روستا به دلیل تردد وسایط نقلیه سنگین کارخانه و معادن از بین رفته است.  همچنین وعده بهسازی جاده با این‌که خیلی وقت پیش مطرح شد به نتیجه‌ای نرسیده و همچنان وضعیت جاده نامطلوب است. اکنون هرچند پروژه بهسازی در حال اجراست، کندی پیشرفت پروژه مردم را نگران پایان فصل کاری و روزهای سخت پاییز و زمستان کرده است.  

  • تخریب جاده ارتباطی روستایی

«تقی نعمت‌اللهی»، از اهالی پیله‌رود، می‌گوید: این روستا طبیعت و باغ‌های سرسبزی داشت که با فعالیت کارخانه سیمان و گرد و خاک حاصل از آن کشاورزی و محیط زیست این روستا در حال تهدید است. در حالی که جوانان پیله‌رود سهمیه خاصی در اشتغال در واحدهای صنعتی و معدنی فعال در جوار روستا ندارند زیرساخت‌های ما به دلیل فعالیت آن‌ها از بین می‌رود.  نعمت‌الهی بیان می‌کند: در حال حاضر آسفالت جاده ارتباطی روستا از بین رفته است و لازم است مسئولان با جلب مشارکت واحدهای صنعتی و معدنی فعال در این منطقه جاده را بهسازی کنند؛ البته پروژه بهسازی در حال انجام است اما بسیار کند پیش می‌رود. این جاده راه ارتباطی چندین روستاست که اهالی در حال حاضر برای تردد دچار مشکل هستند و اگر تا پایان فصل کاری این پروژه به اتمام نرسد در فصل بارندگی و یخبندان روزهای سختی در پیش خواهد بود.  

  • پیگیری از فرماندار

فرماندار نمین درباره اظهارات مردم در مورد تاخیر بهسازی جاده نمین به پیله‌رود و گرده عنوان می‌کند: تاخیر در اجرای عملیات بهسازی صورت نگرفته ‌است و از مهرماه سال گذشته پیگیر رفع مشکل جاده نمین به پیله‌رود بوده‌ایم.   «عاطف ناصری» می‌افزاید: این جاده محل تردد ماشین‌های سنگین است و این مساله در طول چندین سال گذشته باعث شده است جاده به طور کامل از بین برود. وی اظهار می‌کند: در نشستی که با دادستانی، اداره راه و ترابری، معدن‌کاران و کارخانه سیمان داشتیم مقرر شد ۵ الی ۶ کیلومتر از جاده را با اعتبار افزون بر۵۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی بازسازی کنیم.  

این مسئول ادامه می‌دهد: به دلیل تردد معدنکاران و کارخانه سیمان از این جاده قسمتی از مصالح را معدنکاران و قسمتی از هزینه را کارخانه سیمان متقبل شده‌اند. بقیه بودجه را هم با مشارکت اداره راه و ترابری و از اعتبارات شهرستانی تامین کردیم.  ناصری با بیان این‌که تاخیر در اجرای پروژه را نمی‌پذیرد، اظهار می‌کند: مراحل اجرای پروژه نیاز به زمان برای تامین بودجه و آزمایش‌های لازم دارد. پروژه ۲ ماه پیش شروع شده و طبق قولی که پیمانکار پروژه داده است، در تابستان امسال به پایان خواهد رسید.  

  • ایمن‌سازی راه ارتباطی ۲۵ روستا

اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای استان مسئولیت نگهداری جاده‌ها را به عهده دارد. مدیر کل این اداره عنوان می‌کند: از کل ۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای دولایه زیرسازی و ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آسفالت اختصاص می‌یابد.   «علی رحمتی» با بیان این‌که این محور ارتباطی یکی از جاده‌های پرتردد داخل شهرستان نمین است و به دلیل ترافیک و تردد زیاد مستهلک شده است، می‌افزاید: بهسازی این جاده راه ارتباطی ۲۵ روستا در نمین را که حد فاصل سه‌راهی کارخانه سیمان – پیله‌رود است، از نظر تردد ایمن‌سازی می‌کند.  وی بیان می‌کند: این جاده از سمت دیگر به جاده اصلی مشگین‌شهر ارتباط دارد که سعی می‌کنیم آن را نیز در آینده نزدیک بهسازی و برای حمل‌ونقل به سمت جاده اردبیل – مشگین‌شهر آماده ارائه خدمات کنیم.  

  • اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان نمین

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از تلاش برای حذف نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی جاده‌های این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: ۲ نقطه حادثه‌خیز شهرستان تاکنون اصلاح شده است و با انجام خط‌کشی، نصب گاردریل، رنگ‌آمیزی، سرعت‌کاه‌ها و انجام گشت راهداری سعی می‌کنیم تردد در راه‌های این شهرستان به ایمن‌ترین شکل ممکن انجام شود.    «بهرام سرش‌خیاوی» با بیان این‌که عملیات روکش آسفالت راه روستایی مرنی در شهرستان نمین به طول ۳ کیلومتر آغاز شده است، می‌افزاید: این محور راه ارتباطی بیش از ۶ روستاست و برای اجرای روکش آسفالت این محور یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

کد خبر 451054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha