همشهری آنلاین: بخش‌هایی از آمریکا که در آن‌ها سن قانونی خرید دخانیات از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش یافته است، شاهد کاهش عمده‌ای در مصرف سیگار در میانان جوانان بوده‌اند.

21 smoking law

به نوشته هلث‌دی نیوز یک بررسی جدید در آمریکا نشان داد در مناطقی که قانون منع فروش دخانیات به افراد زیر ۲۱ سال در آن‌ها اجرا می‌شود، در مقایسه با سایر مناطق میزان مصرف منظم سیگار در میان افراد ۱۸ تا ۲۰ سالی که قبلاً تجربه سیگار کشیدن داشتند، اعتیاد به سیگار ۳۹ درصد کاهش یافته است.

بر اساس نتایج این بررسی که در ژورنال «اعتیاد» منتشر شده است، میزان کاهش اعتیاد به سیگار در افرادی از این گروه سنی که دوستان نزدیکشان در ۱۶ سالگی سیگار کشیده بودند، حتی بیشتر و در حد ۵۰ درصد بود.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان نشان می‌دهد که اثر «تکثیر اجتماعی» ممکن است اثر قوانین ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر ۲۱ را تشدید کند.

آبیجیل فریدمن، استادیار دانشکده بهداشت عمومی ییل و سرپرست این پژوهش می‌گوید: «از آنجایی که سیگار کشیدن هم‌ردیفان و دوستان یک عامل اصل پیش‌بینی کننده سیگار کشیدن جوانان است، یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که قوانین ممنوعیت فروش سیگار به زیر ۲۱ ساله‌ها ممکن است به کاهش سیگار کشیدن در میان گروهی از جوانان که بیش از همه در معرض خطر اعتیاد به سیگار هستند، مؤثر باشد.»

به گفته فریدمن نتایج این بررسی از افزایش سن قانونی فروش سیگار به ۲۱ سال به منظور کاهش سیگار کشیدن در میان نوجوانان و جوانان و ارتقای بهداشت عمومی حمایت می‌کند.

در حال حاضر ۱۶ ایالت و بیش از ۴۰۰ دولت محلی در آمریکا قوانین منع فروش سیگار به افراد زیر ۲۱ سال را اجرا می‌کنند.

کد خبر 451049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha