مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
۰ نفر

رمضان نوری - ایلام –خبرنگار: افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایلام صدای مردم این استان را درآورده است؛ قیمت‌هایی که با درآمد مردم استان همخوانی ندارد و آنها ناگزیرند مسافرت‌های خود را به خصوص مسافرت‌های اضطراری کاری، با دیگر وسایل حمل و نقل انجام دهند.

قيمت بليت‌ هواپیما

فرودگاه ایلام تنها یک پرواز ایلام - تهران و برعکس (۴ نوبت در روز) دارد که این روزها شاهد قیمت‌های نجومی بلیت هواپیماست؛ قیمت‌هایی که از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی به ۶۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. البته در طول هفته یک پرواز ایلام - مشهد نیز وجود دارد که اکنون قیمت‌ بلیت آن هم سر به فلک کشیده است و از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

  • نرخ بلیت‌ها با جیب مردم نمی‌خواند

یکی از شهروندان ایلامی در این رابطه به خبرنگار همشهری می‌گوید: اگر یک خانواده ۴ نفره قصد سفر به مشهد را با هواپیما داشته باشد، باید ۱۰ میلیون تومان فقط پول بلیت هواپیما برای رفت و برگشت پرداخت کنند. «علی مرادی» بیان می‌کند: ایلام استانی محروم است و مردم آن نسبت به سایر استان‌ها درآمد پایینی دارند. اما نرخ بلیت هواپیما در این استان افزایش ۳ برابری یافته و در واقع سر به فلک کشیده است. وی می‌افزاید: نرخ بلیت هواپیما در مسیر ایلام - تهران که تا مدتی پیش در مسیر رفت فقط ۲۰۰ هزار تومان بود، الان به ۵۰۰ هزار تومان و در حالت شناور به ۶۱۰ هزار تومان برای هر نفر رسیده است. جالب اینجاست که نرخ بلیت کرمانشاه - تهران نصف این قیمت است.

  • نظارت وجود ندارد

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار می‌کند: نرخ بلیت هواپیما در ایلام بدون هیچ نظارتی بالا رفته و حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. «احمد غلامی» می‌گوید: پروازهای یکی از شرکت‌های هواپیمایی که دارای بیشترین پرواز در مسیر ایلام - تهران است و قیمت‌های این شرکت از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. وی ادامه می‌دهد: لطفا مسئولان فرودگاه ایلام و سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی این موضوع را پیگیری کنند.

  • ورود دادستانی به موضوع

در پی افزایش غیرقابل توجیه قیمت بلیت هواپیما در استان ایلام، دادستان ایلام به این قضیه ورود کرده است. «افشار خسروی‌زاد» دادستان ایلام در این ارتباط می‌گوید: از مسئولان مربوط و مدیریت فرودگاه ایلام درباره قیمت بلیت هواپیما توضیح خواسته و مقرر شده است مدیریت فرودگاه ظرف یک هفته، ضمن پیگیری موضوع از طریق ایرلاین‌های مربوطه، به صورت بنیادین نسبت برای حل مشکل اقدام‌های لازم را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

  • افزیش پروازها؛ راهکار کاهش قیمت‌ها

در این میان مدیر فرودگاه شهدای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری بیان می‌کند: راهکار اصلی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما در استان، افزایش پروازهای فرودگاه آن است. «محمدجواد یگانه» می‌افزاید: افزایش پروازها به تعادل در عرضه و تقاضا برای بلیت و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.
وی با اشاره به این‌که البته قیمت‌های کنونی شناور است، می‌گوید: گاهی اوقات قیمت‌ها به شکل شناور نیز پایین می‌آید که به میزان تقاضا بستگی دارد. وی اضافه می‌کند: برای تعیین قیمت‌ها کار کارشناسی صورت می‌گیرد و هزینه‌ها محاسبه می‌شود.

  • فرودگاه ایلام هیچ نقشی در قیمت بلیت ندارد

یگانه می‌گوید: فرودگاه ایلام هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت ندارد. ما فقط زیرساخت‌ها و شرایط و بستر را برای ایرلاین‌هایی مهیا می‌کنیم که به فرودگاه پرواز دارند. وی ادامه می‌دهد: هیچ فرودگاهی در زمینه قیمت‌گذاری دخالت ندارد و شورای عالی نظارت هواپیمایی که زیرمجموعه سازمان هواپیمایی کشوری است، بر این موضوع نظارت دارد. مدیر فرودگاه ایلام اظهار می‌کند: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را در ارتباط با نرخ بلیت‌ها به سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.IR اعلام کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که این سازمان با متخلفان برخورد قاطع انجام خواهد داد.

  • آمادگی فرودگاه ایلام برای افزایش پروازها

مدیر فرودگاه ایلام در ادامه از آمادگی این فرودگاه برای انجام روزانه ۱۵ پرواز خبر می‌دهد و می‌افزاید: در حال ‌حاضر روزانه ۴ پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران به صورت رفت و برگشت صورت می‌پذیرد و درمجموع در ماه حدود ۴۲۰۰ مسافر از طریق این فرودگاه مسافرت می‌کنند. وی بیان می‌کند: با ایرلاین‌های مختلف برای افزایش پروازهای فرودگاه ایلام رایزنی شده و قرار است به زودی به تعداد پروازهای این فرودگاه افزوده شود.

یگانه می‌گوید: با بهره‌برداری ترمینال جدید فرودگاه ایلام در سال جاری، این آمادگی در فرودگاه وجود دارد که روزی ۱۵ تا ۲۰ پرواز انجام شود. این مسئول ادامه می‌دهد: اصل مهم و کلی در افزایش پروازها، وجود تقاضا و مسافر است. البته وجود مرز مهران و زائران عراقی فرصت‌های خوبی برای افزایش پروازها در این فرودگاه فراهم کرده است.  

کد خبر 451034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha