همشهری آنلاین: چین با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا درباره دخالت در اعتراضات هنگ کنگ هشدار داد.

چین به آمریکا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری  مهر به نقل از رویترز، دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ‌کنگ با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به تحولات هنگ کنگ از آمریکا خواست تا از گمراه کردن«جدایی‌طلبان خشونت‌گرا» خودداری کند.

در این بیانیه همچنین چین از آمریکا خواسته است تا در ارتباط با برخی گزارش‌ها درباره ارتباط با رهبران جدایی‌طلبان شفاف سازی کند.

روز گذشته نیز  یک مقام سیاسی چین با اعلام نگرانی نسبت به اوضاع هنگ کنگ و انتقاد از هرج و مرج فعلی و اعتراضات در این منطقه هشدار داده بود که هنگ کنگ در صورت تداوم وضعیت فعلی ممکن است با بدترین بحران اقتصادی از زمان انتقال حاکمیتش از انگلیس به چین روبرو شود.

همچنین در ادامه هشدار مقامات چین نسبت به اوضاع هنگ کنگ، «یانگ گوانگ» سخنگوی وزارت امور هنگ کنگ در دولت چین با اندک شمردن آشوبگران در هنگ‌کنگ اعلام کرده است که آن گروه بسیار کوچک جنایتکار، خشن و بی‌رحم و نیز گروه‌های دیگری که پشت سر آنها سنگر گرفته‌اند باید برایشان روشن شود: کسانی که با آتش بازی می‌کنند، با آتش نابود می‌شوند. آنها در نهایت سزای کار خود را خواهند دید.

سخنگوی وزارت امور هنگ کنگ در دولت چین در این خصوص گفته است که قدرت دولت مرکزی چین را دست کم نگیرید. هرگز قاطعیت و قدرت عظیم دولت مرکزی را دست کم نگیرید.

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین آغاز شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.

کد خبر 450959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha