همشهری آنلاین: عربستان سعودی در پی سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین حد هفت ماه گذشته، با سایر تولیدکنندگان نفت درباره واکنش‌های احتمالی برای متوقف کردن این روند به رایزنی پرداخته است.

اجازه نمی‌دهیم قیمت نفت سقوط کند
یک مقام سعودی که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات مایل نبود نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت: این کشور اجازه نخواهد داد قیمت نفت سقوط کند و همه گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد.
عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک است، تحت توافق کاهش تولید این گروه تولیدش را بیش از سقفی که با تولیدکنندگان دیگر اوپک توافق کرده بود، کاهش داده است.

اوپک، روسیه و شماری دیگر از کشورهای غیرعضو اوپک در چارچوب ائتلافی معروف به اوپک پلاس، ماه میلادی گذشته توافق کردند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمدید کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت تحت تاثیر تنش بیشتر در روابط تجاری آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به جنگ ارزی را برانگیخته، به ریزش سنگینی تن داده است. شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز چهارشنبه ۴.۷ درصد سقوط کرده بود، اما پس از انتشار خبر مذاکرات سعودی‌ها، اندکی بهبود پیدا کرد. وخامت وضعیت اقتصادی باعث شده است بانک‌های مرکزی نیوزیلند، هند و تایلند برای جلوگیری از وقوع رکود، به کاهش نرخ‌های بهره اقدام کنند.

به گفته هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالا در شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس"، نشستی که قرار است از نهم سپتامبر در ابوظبی برگزار شود، برای رهبران گروه اوپک پلاس به خصوص وزیران انرژی عربستان سعودی وروسیه برای اعلام نیات خود در زمینه تولید در پی فروپاشی قیمت نفت اهمیت فراوانی خواهد داشت.
کد خبر 450933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha