چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: خانه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد می‌شود.

دفاع مقدس

سردار سرتیپ پاسدار "داود عامری" چهارشنبه در نشست هم اندیشی رسانه و ادبیات پایداری که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: این خانه‌ها به مکانی برای فعالیت در حوزه ادبیات پایداری و مکانی برای نمایشگاه و عرضه آثار دفاع مقدس تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر جهانی شدن ادبیات دوران دفاع مقدس گفت: تا پایان سال ۲۰ اثر دفاع مقدس را به زبان‌های انگلیسی، روسی، عربی، فرانسه و اردو منتشر و در این زمینه علاوه بر انتشارات ملی از انتشارات بین المللی نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: نشست‌هایی را در استان‌های مختلف برای صاحبان قلم و نویسندگان جوان استفاده می‌کنیم تا زمینه‌ای برای استعداد یابی نویسندگان جدید باشد.

عامری عنوان کرد: کارهای ارزشمندی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان در حال انجام است تا بتوانیم فرهنگ ایثار را به نسل‌های اینده معرفی کنیم.

وی با اعلام اینکه ۲ سالانه کتاب دفاع مقدس برگزار می شود، گفت: تلاش می‌کنیم برترین های ادبیات دفاع مقدس را انتخاب مورد حمایت قرار دهیم.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به برگزاری جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و گفت: این جشنواره را امسال در حوزه کشورهای منطقه و در سال های اینده به شکل جهانی برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزاری کنگره‌های شعر مقاومت و رونمایی از نرم افزار کتاب دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای امسال عنوان کرد و گفت: در صورتی که دستگاه‌های متولی امور بین المللی حمایت کنیم نمایشگاه‌های بین المللی دفاع مقدس برگزار می‌شوند.

عامری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جنگ ما یکی از شرافتمندانه ترین جنگ ها در طول تاریخ بود زیرا فلسفه و نگاه ما در برابر دشمن دفاعی بود.

وی افزود: ما در سخت ترین دوران دفاع مقدس بالاترین وجهه انسانی را به نمایش گذاشتیم و در خلال این جنگ بی رحمانه بهترین صفات را خلق کردیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهارداشت: در تمام طول دوران جنگ تحمیلی ما صدمات بسیاری از موشک باران دشمن دیدیم اما در سخت ترین شرایط بنیانگذار انقلاب به ما اجازه بمباران مناطق مسکونی را ندادند در حالی که آنها حتی از سلاح شیمایی علیه ملت خود استفاده کردند.

عامری تاکید کرد: صفات و ارزش هایی که ایران در هشت سال جنگ تحمیلی خلق کرد می تواند الگویی برای تمام جهان باشد.

وی تصریح کرد: باید محیطی را فراهم کنیم که یک نهضت بزرگ برای گسترش ادبیات دفاع مقدس شکل گیرد و تمام سرمایه‌های کشور را به کار گیریم.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اعلام کرد: به دنبال طرحی جامع هستیم که زمینه مشارکت تمام دستگاه های علمی و فرهنگی کشور در زمینه ترویج ارزش های دفاع مقدس فراهم شود.

کد خبر 450874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha