همشهری آنلاین: سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

طلا و ارز

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به قیمت ۴ میلیون و  ۲۴۵ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک‌ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۴۹۰.۲ دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم‌گیر قیمت ارز در روزهای گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه ۱۳ هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز ۱۱ هزار تومان نزدیک شود.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می‌آید.

به گزارش تسنیم صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۱۱۹۰۰ تومان و درهم امارات ۳۲۵۷ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 450858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha