همشهری آنلاین: پخش گسترده تصاویر گردش آزادانه موش‌ها در لابه‌لای قفسه‌های یک فروشگاه مواد غذایی در ژاپن به بسته شدن درهای فروشگاه و عذرخواهی مدیران آن انجامید.

رژه موش ها در فروشگاهي در توكيو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای فمیلی‌مارت که ۱۴ هزار شعبه در سراسر ژاپن دارد، این روزها به دلیل پنج میلیون بار دیده شدن چند ویدئو از داخل یکی از فروشگاه‌های خود سر زبان‌ها افتاده است. در این ویدئوها، دست‌کم شش موش دیده می‌شوند که از در و دیوار فروشگاهی در منطقه شلوغ شیبویا در توکیو بالا و پایین می‌روند، آزادانه در راهروها گشت می‌زنند و بین قفسه‌ها می‌چرخند.

یکی از ویدئوها موش‌ها را نشان می‌دهد که بالای یخچال نوشیدنی‌ها می‌چرخد، بعد روی زمین کنار دستگاه خودپرداز می‌افتد و ناگهان ناپدید می‌شود. ویدئویی دیگر احتمالا از همان فروشگاه شامل دو موش است که پشت قفسه غذاهای پخته می‌خزند. شبکه تلویزیونی NHK اعلام کرد یکی از این ویدئوها از زمان پست شدن در شبکه‌های اجتماعی توییتر و یوتیوب در صبح روز سه‌شنبه بیش از پنج میلیون بار دیده شده است.

شرکت فمیلی‌مارت درباره این ماجرا بیانیه‌ای روی وبسایت خود منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «ما عمیقا از اینکه مشتریان خود را ناراحت و آزرده کرده‌ایم، پوزش می‌خواهیم و موضوع را جدی می‌گیریم. فروشگاه تا زمان پایان همکاری فمیلی‌مارت با مقام‌های مسئول حوزه بهداشت، نابود شدن محل‌های اجتماعی زندگی جوندگان و یافتن دلایل و منشاء آلودگی‌ها بسته می‌ماند.»

با وجود شهره بودن ژاپنی‌ها به پاکیزگی و رعایت حقوق مشتریان، شرکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در سال جاری میلادی چند بار با انتشار ویدئوهای افشاگرانه و رعایت نکردن اصول بهداشتی به شدت زیر سئوال رفته‌اند. فوریه گذشته فمیلی‌مارت یکی از کارکنان خود را به دلیل چشیدن بدون اجازه غذاها اخراج کرد و همان ماه دو کارمند شرکت سون‌ایلون جاپن هم به دلیل مشابه کنار گذاشته شدند.

کد خبر 450854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha