یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود باراک اوباما را به مطرح کردن ادعاهایی اشتباه درباره موضع گیری‌های وی در زمینه نفتا و بیمه‌های خدمات درمانی متهم کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، هیلاری کلینتون با اشاره به دو نامه الکترونیک باراک اوباما که در جریان تبلیغات انتخاباتی آن‌‌ها را به صورت اطلاعیه ارسال کرده بود، گفت: شرم بر تو باد باراک اوباما.

کلینتون افزود: استفاده از تاکتیک‌های سیاسی کارل روو، مشاور سابق بوش، در سخنانی که در گردهمایی‌های سیاسی مطرح می‌شوند دیگر بس است.

باراک اوباما در نامه‌های الکترونیک خود به این نکته اشاره کرده است که بر مبنای طرح بیمه فراگیر خدمات درمانی که توسط هیلاری کلینتون پیشنهاد شده، هر فرد ناچار خواهد بود بهای بیمه خدمات درمانی را بپردازد، حتی آن دسته از افرادی که توانایی پرداخت بیمه‌های خدمات درمانی را ندارند، نیز ناگزیر به این امر خواهند شد.

مساله دیگری که در نامه‌های الکترونیکی اوباما مطرح شده این است که به رغم انتقاداتی که اکنون هیلاری کلینتون از نفتا(عهدنامه تجارت آزاد آمریکا) مطرح می‌کند، او از این عهدنامه که در زمان ریاست جمهوری همسرش به تصویب رسید، حمایت کرد.

اما باراک اوباما گفته است از این اطلاعیه‌های الکترونیک دفاع می‌کند، و از تغییر لحن هیلاری کلینتون متعجب است.

ادعاهای جدید هیلاری کلینتون در حالی علیه اوباما مطرح می‌شوند که برای وی کسب پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت‌های اویاهو و تگزاس حیاتی است چرا اکنون اوباما با کسب یازده پیروزی پیاپی در انتخابات مقدماتی پیشاز رقابت‌های داخلی در حزب دموکرات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا محسوب می‌شود.

کد خبر 45082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز