چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه روز پس از تلاش ناکام برای فرار از زندان در شمایل یک دختر جوان، جنازه بی‌جان سرکرده یکی از گروه‌های جرم و جنایت برزیل در سلول انفرادی پیدا شد.

كلاوينو داسيلوا خلافكار برزيلي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ماموران زندانی در غرب ریودوژانیرو صبح روز سه‌شنبه جنازه کلاوینو داسیلوا را در یکی از سلول‌های بخش فوق‌امنیتی پیدا و اعلام کردند احتمال می‌رود او خودکشی کرده باشد. داسیلوا ۴۲ ساله به جرم دست داشتن در قاچاق گسترده مواد مخدر و مشارکت در آدمکشی و جنایت به ۷۳ سال زندان محکوم شده بود.

دختر ۱۹ ساله این خلافکار سرشناس صبح روز شنبه به دیدارش آمده بود اما چند دقیقه بعد ماموران متوجه رفتارهای عصبی و غیرعادی کسی شدند که می‌خواست از در زندان خارج شود. آنها خیلی زود پی بردند داسیلوا با زدن نقاب و پوشیدن لباس‌های دخترانه می‌خواهد فرار کند. ماموران بلادرنگ زندانی خطرناک را دستگیر و به سلول انفرادی در بخش فوق‌امنیتی منتقل کردند. پلیس هم کار بررسی احتمال دست داشتن دختر داسیلوا در نقشه فرار پدرش را آغاز کرد.

به نظر می‌رسد داسیلوا ملقب به شورتی از لو رفتن نقشه فرار خودش به شدت سرخورده و عصبانی شده بود. نیروهای امنیتی پلیس تصاویر و ویدئوهای مربوط به این ماجرا را در دسترس رسانه‌ها قرار دادند؛ پرونده‌ای که خیلی زود در سراسر جهان همه از آن خبردار شدند. هر چند به نظر می‌رسد این امر در احتمال خودکشی شورتی تاثیر داشته و خلافکار سرشناس به همین دلیل در سلول انفرادی دست به خودکشی زده است.

زندان‌های برزیل به دلیل شلوغی بیش از اندازه و نداشتن امنیت در دنیا به بدنامی شهره‌اند و از این رو، مرگ داسیلوا تازه‌ترین حادثه تحقیرکننده برای نظام قضایی و نیروهای امنیتی برزیل در یک هفته اخیر است. اواخر ماه گذشته میلادی شورش وحشتناک در زندانی در ایالت آمازون به مرگ ۵۸ زندانی انجامید که سر ۱۶ نفر آنها از تن جدا شده بود. دو روز بعد، چهار زندانی هنگام منتقل شدن به یک زندان دیگر جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های برزیلی می‌گویند بیش از نیمی از زندانیان این کشور هنوز تفهیم اتهام نشده و در انتظار محاکمه‌اند. سال ۱۹۹۲ در قتل عام موسوم به کاراندیرو ۱۱۱ زندانی کشته شدند و مورد اخیر در زندان پارا که به قتل ۵۸ زندانی انجامید، دومین حادثه دردناک در نوع خود در تاریخ زندان‌های برزیل است.

کد خبر 450816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha