پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۷
۰ نفر

اشرف شفیعی-  تبریز – خبرنگار: سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شهرداری تبریز در سال‌های اخیر روی پارک عون بن علی اکنون به ثمردهی خوبی رسیده و هر روز این مجموعه بزرگ تفریحی میزبان هزاران گردشگر است.

افزایش گردشگران غیربومی در عون بن علی

پارک عون بن علی که تا چند سال قبل تنها مقصد کوه‌نوردان بود، اکنون به یک مجموعه گردشگری خانوادگی مبدل شده و مسافران هم در سفر به تبریز دیدن این مجموعه را از دست نمی‌دهند. «شمس‌الله فیروزیان» مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی در این زمینه به چند سوال پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.

  • علت افزایش گردشگر به این مجموعه را چه می‌دانید؟

این مجموعه صرف‌نظر از جذابیت‌های زیاد و منحصر به فردی که دارد، از چند نظر ظرفیت افزایش گردشگر را پیدا کرده است. در سال‌های اخیر، به‌تدریج معایب موجود رفع شده یا در حال رفع کردن آنها هستیم. علاوه بر شهروندان عادی تبریزی، مهمانان زیادی هم از شهرهای مختلف به این مرکز گردشگری مراجعه می‌کنند. یکی از مواردی که مهمانان به آن اذعان دارند نظافت و تمیزی این مجموعه بزرگ است که برای تحقق آن تلاش زیادی از سوی پاکبانان به صورت شبانه‌روزی می‌شود و البته شهروندان هم همراهی خوبی دارند.

  • با توجه به ارتفاع ۱۸۰۰ متری عون بن علی، برای رفت وآمد عمومی چه تدبیری شده است؟

یکی از راه‌های افزایش گردشگر در نظر گرفتن خودروهای حمل مسافر به بالای کوه آن هم به تعداد زیاد بوده است. شهروندانی که تمایلی به کوه‌پیمایی ندارند می‌توانند در چند دقیقه با خودرو به مرتفع‌ترین نقطه تبریز تنها با کرایه ۱۵۰۰ تومان برسند. این مساله با استقبال خوبی همراه شده است و یک خانواده پرجمعیت هم برای پرداخت این مبلغ با مشکل مواجه نمی‌شود.  

  • هزینه‌های گردش در این محل چقدر است؟

شهروندان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای در این محل حضور داشته باشند. البته هزینه‌های ایاب و ذهاب و کرایه خودرو تا بالای کوه و حتی تنقلات و موارد دیگر هم بسیار نازل است و مبلغ سنگینی به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود. شهروندان با هر توان مالی‌ای می‌توانند ساعت‌ها در این محل اوقات فراغت خود را سپری کنند.

کد خبر 450801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha