چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
۰ نفر

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به ۲تیراندازی مرگبار اخیر در کشورش، بدون نام بردن از ترامپ، عملا از مردم کشورش خواسته است تا علیه صحبت‌های نژادپرستانه او موضع‌گیری کنند.

اوباما

به گزارش سی‌ان‌ان، اوباما که به ندرت درباره ترامپ موضع‌گیری می‌کند، در بیانیه‌ای به‌خاطر تیراندازی‌های اخیر در ال‌پاسو و دیتون که روی هم رفته ۲۹کشته داشت خطاب به مردم آمریکا گفته است: «باید کلامی که از زبان هر کدام از رهبرانمان می‌آید و فضای ترس و نفرت را تقویت می‌کنند و نژادپرستی را عادی می‌کند را پس بزنیم. »

با اینکه اوباما نامی از ترامپ نبرده اما این بیانیه، یکی از تندترین موضع‌گیری‌های او علیه ترامپ است. اوباما پیش‌تر در موارد دیگری هم بدون اشاره مستقیم به ترامپ از او انتقاد کرده بود اما این بیانیه، لحنی بسیارتندتر از همه آنها دارد.

ترامپ در آمریکا متهم است که با صحبت‌ها و رفتارهایش به رواج نفرت و قدرت گرفتن سفیدهای برتری‌طلب کمک می‌کند. هر دو تیراندازی اخیر، توسط سفیدهای برتری‌طلب صورت گرفته است.

اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود تلاش زیادی کرد تا در قانون مالکیت اسلحه اصلاحاتی اساسی ایجاد کند اما در نهایت موفق به این کار نشد. ترامپ، رویکردی کاملا برعکس نسبت به اوباما دارد و یکی از حامیان سرسخت مالکیت اسلحه در آمریکاست.

کد خبر 450776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha