همشهری آنلاین: جشن هشتادوپنج سالگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مرداد) برگزار و از برگزیدگان نخستین جشنواره تولیدات ایرنا تقدیر شد.

جشن هشتادوپنج سالگی و اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات ایرنا

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خبرگزاری پارس نام داشت،  در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد و از سال ۱۳۵۸ نام آن به ایرنا تغییر کرد. خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران اکنون با بیش از ۸۴ سال سابقه فعالیت در همه نقاط کشور و بیش از ۳۰ کشور جهان نمایندگی های خبری دارد؛  سرعت، صحت و دقت شعار این خبرگزاری است.

آیین هشتادوپنجمین سال تاسیس این خبرگزاری امروز (دوشنبه ۱۴ مرداد) با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، فریدون وردی‌نژاد مدیر عامل پیشین ایرنا و معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا، مدیر عامل موسسه ایران، مدیر عامل های خبرگزاری ایسنا، مهر، پانا و برنا و مدیران فعلی و سابق ایرنا برگزار شد.

همزمان با این مراسم، اتاق خبر ایرنا میزبان آیین اختتامیه اولین تولیدات جشنواره ایرنا نیز  بود. این جشنواره با هدف شناخت برترین خبرنگاران و آثار شاخص تولیدشده طی یک سال گذشته و انگیزه دادن به خبرنگاران از فروردین سال ۱۳۹۸ کلید خورد. بر این اساس هر یک از خبرنگاران ایرنا می توانستند آثار خود را که از اول اردیبهشت ۹۷ در سایت ایرنا، سایت های استانی،  ایرنا پلاس یا روابط عمومی منتشر شده در رشته های خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، تحلیل، ترجمه، عکس و گزارش تصویری، فیلم، صدا، داده نما (اینفوگرافی) موشن گرافی، بولتن و نظرسنجی همراه با لینک آن به دبیرخانه ارسال کنند.  

به گفته حسن سلامی،  دبیر اجرایی جشنواره طی مهلت تمدیدشده چهل‌روزه ثبت نام از اول اردیبهشت تا هشتم خرداد ۹۸ در مجموع یکهزار و هفت اثر تولیدی از ۳۵۹ همکار ایرنا در ادارات کل استان های داخلی، خارجی، چندرسانه ای، پژوهش، حوزه مدیرعامل و صفحه اول در ۱۳ رشته یا قالب به دبیرخانه رسید. از این تعداد ۳۳۹ اثر به مرحله نهایی راه یافت. در این مرحله ۵۸ گزارش، ۶۷ گزارش تصویری، ۵۸ اثر مولتی مدیا، تصویر متحرک، داده نما، ۴۱ مصاحبه، ۳۱ یادداشت، ۲۱ خبر، ۱۱ تحلیل، ۱۰ ترجمه، ۹ بولتن و ۶ نظرسنجی به مرحله نهایی راه یافت.

همچنین ۵۴ نفر با ۵۸ اثر؛ شامل ۲۵ خانم و ۲۹ آقا،  ۶ نفر از اخبار داخلی، ۱۳ نفر از اخبار خارجی،  ۱۶ نفر از اخبار استانی، ۱۲ نفر از چندرسانه ای، ۶ نفر از پژوهش و یک نفر از صفحه اول برگزیده شدند. افزون بر این، از این میان ۳۲ نفر  با  ۳۳ اثر؛ شامل ۱۱ خانم و ۲۱ آقا، ۹ نفر در حوزه اخبار داخلی، ۱۴ نفر اخبار استانی، ۸ نفر چندرسانه ای، یک نفر پژوهش شایسته تقدیر شناخته شده اند.

فریدون صدیقی دبیرعلمی جشنواره به همراه ۱۳ استاد دانشگاه و کارشناس از جمله حسن نمکدوست، علی اکبر قاضی زاده، یونس شکرخواه، مجید رضائیان و اکبر نصراللهی وظیفه داوری در اولین جشنواره تولیدات ایرنا را برعهده داشته،  کار مرحله اولیه و نهایی داوری را از ۲۵ خرداد تا ۳۰ تیر ۹۸ انجام دادند و برگزیدگان هر رشته و نیز آثار شایسته قدردانی را انتخاب کردند.

کد خبر 450725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha