همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند ما قطعا داشته‌های امروزمان را نداشتیم، گفت: خون شهیدان، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت سرلشکر خلبان عباس بابائی و سرلشکر خلبان حسین لشکری صبح امروز (سه شنبه) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی تهران برگزار شد.

سیاری با بیان اینکه اختلاف‌افکنی قومی و مذهبی، جدایی‌طلبی در برخی نقاط کشور، ترور گسترده مردم و مقامات، تحمیل یک جنگ هشت ساله و تحریم و تهدید، راهبردهای دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بوده است، گفت: در زمان جنگ هشت ساله دنیا دارای دو قطب بود که این دو قطب به شدت با هم در تضاد بودند اما هر دو قطب برای کمک به صدام با هم متحد شدند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه اگر ایثارها و ازخودگذشتگی‌های مردم و رزمندگان و نیروهای مسلح ما نبود، قطعا از بحران‌هایی که استکبار جهانی علیه ما به راه انداخته بود، نمی‌توانستیم با موفقیت عبور کنیم، تصریح کرد: در هر زمانی در تاریخ کشورمان، ما در مواقع جنگ، تکه‌ای از کشور را از دست دادیم اما تنها جنگی که به برکت خون شهدا ما از آن سرافراز بیرون آمدیم، دفاع مقدس بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند ما قطعا داشته‌های امروزمان را نداشتیم، افزود: خون شهیدان، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از اردیبهشت ۵۹ کمابیش مرزهای ما می‌زد و روز به روز بر شدت این زدن‌ها می‌افزود، گفت: وقتی که به بنی‌صدر گزارش اقدامات عراق در مناطق مرزی را می‌دادند بنی‌صدر می‌گفت این‌ها بلوف سیاسی است و اتفاقی نیفتاده است اما امام(ره) در این زمان گفت که عزت خودتان را حفظ کنید.

سیاری با بیان اینکه جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید؛ زمانی‌که شیپور جنگ زده شود، مردان از نامردان غربال می‌شوند، تاکید کرد: در ۲۶ شهریور ۵۹ زمانی‌که هنوز جنگ شروع نشده بود ولی دشمن با شدت بیشتر از قبل مرزهای ما را می‌زد شهید لشکری با هواپیمایش به آسمان بلند شد و پاسخ اقدامات دشمن را داد اما اسیر شد و ۱۸ سال در اسارت ماند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید لشکری یک تاریخ و آیین‌نامه است، گفت: شهید لشکری نماد مقاومت و خوداتکایی و ایستادگی و غرور و از خود گذشتگی است و نمونه ندارد و قطعا در تاریخ ما می‌ماند. جوانان ما باید ۱۸ سال ایستادگی و تسلیم نشدن شهید لشکری را ببینند.

سیاری با بیان اینکه وقتی غرش هواپیماهای نیروی هوایی بالای سر رزمندگان بود، ما احساس قدرت و توان مضاعفی می‌کردیم گفت: شهید بابایی در شرایطی که عازم سفر حج بود تصمیم گرفت در کشورش بماند و بجنگد و مملکت اسلامی‌اش را حفظ کند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر ما در زمان دفاع مقدس، اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان را نمی‌توانستیم به درستی انجام دهیم در کشور قحطی می‌شد و وضعیتی مثل همان شرایطی که فیلم یتیم‌خانه ایران آن را نشان داد در کشور ایجاد می‌شد، خاطرنشان کرد: ادامه دادن راه‌ شهدا برای ما یک افتخار است و منت نیست.

کد خبر 450722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha