همشهری آنلاین: سازمان غیردولتی صلح سبز اعلام کرد با وجود اقدامات نیروی هوایی روسیه، آتش‌سوزی جنگلی در سیبری گسترده‌تر شده‌ است.

هشدار صلح سبز به گسترش آتش‌سوزی جنگلی در سیبری

به گزارش ایسنا، بنابر هشدار سازمان غیر دولتی صلح سبز از وسعت آتش‌سوزی جنگلی در سیبری کاسته نشده و با وجود مداخلات نیروی هوایی روسیه، حریق گستردگی بیش‌تری نیز پیدا کرده است.

این گروه محیط زیستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به رغم اظهارات مقامات روسی گستردگی آتش‌سوزی جنگلی در این منطقه کاهش پیدا نکرده است. در حال حاضر بیش از ۴.۳ میلیون هکتار زمین در حال آتش گرفتن است که بزرگی آن به وسعت شهر مسکو است.

کارشناسان این گروه محیط زیستی با تاکید بر روند کند اقدامات مقامات برای اطفای حریق گفتند: اکنون گستردگی حریق به سختی قابل کنترل است. همچنین احتمال این که شرایط برای جمعیت بومی این منطقه خطرناک شود وجود دارد زیرا این امکان هست که شعله‌های آتش به طور غیر قابل پیش‌بینی به سمت مناطق مسکونی گسترش پیدا کند.

کارشناسان هشدار دادند: قرار گرفتن در معرض دود ناشی از شعله‌های آتش حتی برای سلامت افرادی که کیلومترها با کانون آتش‌سوزی فاصله دارند خطرناک است.  

به گزارش یورونیوز، روز یکشنبه وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای هوایی در مدت چهار روز توانستند حریق در ۷۵۳ هزار هکتار از مناطق جنگلی را اطفا کنند.

کد خبر 450666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha