گفتنی است که وجود چنین معضلی برای قطعهسازان گلپایگان که از تولیدکنندگان اصلی این محصولات بهشمار میآیند، منجر به مشکلات فراونی از جمله تعدیل نیروی کارگاهها وکارخانههای قطعهسازی شده است. در این زمینه با «علی بختیار»، نماینده گلپایگان گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید.
- مهمترین مشکل فعلی قطعهسازان از دیدگاه شما کدام است؟
مشکل مهم قطعهسازان عدم پرداخت مطالبات آنان است تا جایی که مطالبات معوقه قطعهسازان گلپایگان از خودروسازان به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
- پیامدهای اینگونه مشکلات چیست؟
درحالی که ۶۰ تا ۷۰ درصد قطعات موتور خودرو در گلپایگان تولید میشود و گلپایگان این ظرفیت را هم دارد که مونتاژ موتور خودرو در آن صورت گیرد، اما معضلاتی مانند عدم پرداخت مطالبات این صنف موجب میشود کارخانهها ناخواسته مجبور به تعدیل نیرو شوند، بنابراین یکی از پیامدهای آشکار چنین امری بیکاری است.
- درخواستهای جدی شما برای فعالان این صنف درگلپایگان چیست؟
صنعت گلپایگان اعم از پلیمر، لبنیات، آلومینیوم و... همه برند هستند. یکی از مطالبات جدی ما مونتاژ موتور در گلپایگان است، همچنین حل مشکلات تولید پلوس و سرمایهگذاری و انتقال شرکت زر فنر به گلپایگان از درخواستهای ما محسوب میشود. هرچند حاضر نیستیم صنایع آلاینده را در گلپایگان بیاوریم و سعی داریم مسائل زیستمحیطی را در شهر جدی بگیریم.
نظر شما