همشهری آنلاین: شعبه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه آزاد انزلی بر اساس توافق‌نامه منعقد شده میان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و رییس دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود.

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه شهيد بهشتي و منطقه آزاد انزلي

به گزارش ایلنا، رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست انعقاد توافق‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه شهید بهشتی،  توسعه همکاری با دانشگاه‌های کشور را از اولویت‌های اصلی این سازمان عنوان کرد.

سید حسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی نیز اظهار داشت: برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، ایجاد پردیس دانشگاهی در منطقه آزاد انزلی حائز اهمیت است و منطقه آزاد انزلی به دلیل مزیت‌های قانونی، زیرساخت‌های مناسب، نزدیکی به تهران و ویژگی‌های متمایز استان گیلان از فرصت‌های خوبی برای این همکاری بهره‌مند است.

توافق‌نامه بین دانشگاه شهید بهشتی و سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور تأسیس شعبه دانشگاه شهید بهشتی در این منطقه جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سطح بین‌المللی و ملی در محدوده منطقه آزاد انزلی منعقد شد.

علاوه بر ایجاد شعبه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه آزاد انزلی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی–کاربردی مورد نیاز سازمان منطقه آزاد انزلی، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و پذیرش دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در مقاطع مختلف از مهمترین محورهای این توافق‌نامه است.

مهمترین تعهدات سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر اجرای توافقنامه شامل تخصیص فضای مناسب و کافی برای رفع نیاز اولیه دانشگاه به فضای آموزشی و اداری، کمک برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در شعبه دانشگاه جهت بهره‌برداری مشترک و در اختیار گذاردن تاسیسات سازمان جهت انجام پایلوت‌های تحقیقاتی در چارچوب ضوابط و مقررات عنوان شده است.

توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه شهید بهشتی در هشت ماده و ۲۵ بند به مدت ۵ سال میان طرفین برقرار است.

هم اکنون سه مرکز آموزش عالی با جذب بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی و پزشکی در محدوده منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 450605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha