با تغییر کادر فنی پرسپولیس، طبعا برنامه‌های آماده‌سازی این تیم هم در همه جنبه‌ها به‌طور اساسی متحول شد.

كالدرون

یکی از مسائلی که از همان ابتدا مایه نگرانی شد، داستان بدنسازی سرخ‌ها بود. همه می‌دانند که مارکوی کروات چه بدنساز متبحری بود و چطور ظرف ۴سال گذشته بدن بازیکنان پرسپولیس را برای مسابقات فشرده آماده می‌کرد. وقتی مارکو رفت، نگرانی‌ها در مورد جانشین او شروع شد. این نگرانی به‌ویژه زمانی اوج گرفت که اردوی ترکیه با آن شرایط خاص برگزار شد. پس از آن، چند بازیکن پرسپولیس بدون اینکه بخواهند اسمی از آنها در سطح رسانه‌ها مطرح شود، مدعی شدند بدنسازی امسال تیم چنگی به دل نمی‌زده است.

این شایعات به‌طور عمیق باعث نگرانی هواداران شده و آنها می‌ترسند عدم‌شناخت گابریل کالدرون از لیگ ایران کار دست او بدهد. در حقیقت لیگ ایران بیش از حد «فیزیکی» است و با لیگ کشورهای همسایه فرق می‌کند. پرسپولیسی‌ها نگران شده‌اند مبادا مربی آرژانتینی از این موضوع ناآگاه بوده باشد و با غفلت در مورد بدنسازی، تیم را از دوران اوجش پایین بکشد.

در عین حال اما طی چند روز گذشته زمزمه‌های امیدوارکننده‌تری از اردوگاه قرمزها به گوش رسیده است. گفته می‌شود سبک بودن تمرینات بدنی در ترکیه با تعمد کادرفنی بوده، چرا که کالدرون از تعویق لیگ مطلع شده و حجم تمرینات را کاهش داده است. در حقیقت او نخواسته بدن بازیکنان را بیهوده تحت فشار قرار بدهد و در شرایطی که تاریخ آغاز مسابقات معلوم نبود، به آنها ضربه بزند.

شاید بدنسازی سنگین به سبک مارکو، آن هم در شرایطی که دوره پیش‌فصل حداقل ۲۰روز طولانی‌تر از هر سال شده بود، اثر معکوس به جا می‌گذاشت. در همین راستا از درون تیم خبر می‌رسد تمرینات بدنسازی به شکل ملایم همچنان ادامه دارد و بعید به‌نظر می‌رسد سرخپوشان در فصل جدید از این ناحیه دچار مشکل شوند. در هر صورت باید منتظر شروع لیگ ماند و دید کدام یک از این فرضیه‌ها درست‌تر است.

کد خبر 450602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha