همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از درخواست بیشتر مردم اسکاتلند برای جدایی از انگلیس است.

جدايي طلبي در اسكاتلند

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم اسکاتلند به دنبال جدایی از انگلیس هستند.

براساس این نظرسنجی اعلام شده در صورت برگزاری یک همه پرسی، اسکاتلندی‌ها از مجموعه بریتانیا به مرکزیت لندن جدا خواهند شد.

نظرسنجی مذکور در آستانه سفر «بوریس جانسون»، نخست وزیر جدید انگلیس به ادینبورگ، مرکز اسکاتلند صورت گرفته و «مایکل اشکرف» عضو حزب محافظه‌کار تائید کرده که این نظر سنجی را برای ارزیابی وضعیت فعلی اسکاتلند انجام داده و در نهایت به این نتیجه رسیده که ۵۲ درصد اسکاتلندی‌ها با جدایی از انگلیس موافقند.

پیش از این نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ نشان می‌داد که ۵۵ درصد اسکاتلندی‌ها با جدایی از انگلیس مخالفند.

بیشتر مردم اسکاتلند برخلاف شهروندان انگلیس مخالف جدایی از اتحادیه اروپا هستند و در جریان همه پرسی برگزیت سال ۲۰۱۶ نیز به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند.

با وجود مخالفت اکثریت اسکاتلندی‌ها برای جدایی از اتحادیه اروپا، اما دولت محافظه کار لندن بر اجرای تمام و کمال و سرسختانه برگزیت پافشاری دارد و همین موضوع باعث شده تا حزب ملی اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس برای مصون ماندن از برگزیت و باقی ماندن در اتحادیه اروپا باشد.

پیش از این نیز شهروندان ایرلند شمالی مخالفت خود را با اجرای برگزیت و جدایی از اتحادیه اروپا اعلام کرده و هشدار داده بودند در صورت جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا، ایرلند شمالی با جدایی از بریتانیا با کشور ایرلند جنوبی وارد ائتلاف خواهد شد.

کد خبر 450601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha