همشهری آنلاین: وزیر علوم درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد بورسیه‌ها و انفصال از خدمت روسای دانشگاه‌های تربیت مدرس و کاشان توضیحاتی ارائه کرد.

منصور غلامي

به گزارش مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی بورسیه‌ها از مجموع بورسیه‌های کثیر سال‌های گذشته بودند که بعد از فارغ‌التحصیلی به دانشگاه‌ها مراجعه کردند و دانشگاه‌ها اعلام کردند بعد از شش یا هفت سال که گذشته برنامه و سیاست‌ها عوض شده و دیگر نیازی به این افراد نیست.

وی ادامه داد: به طور معمول به این صورت بوده که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای این افراد در دانشگاه‌های دیگر جایابی می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از این افراد اصرار دارند در دانشگاهی که قرار بوده پذیرش شوند فعالیت کنند و برای همین به دیوان عدالت اداری مراجعه کردند و علیرغم اینکه دیوان نباید حکم اجبار را می‌داد، حکم داده است که دانشگاه‌ها این افراد را پذیرش کنند.

غلامی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در این خصوص مقاومت کردند علی‌رغم اینکه بحث بورسیه‌ها یک بحث علمی است این افراد به دیوان عدالت اداری اعلام کرده‌اند که دانشگاه‌ها ما را پذیرش نمی‌کنند؛ دیوان هم اعلام کرده است که اگر حکم را اجرا نکنند می‌توانیم حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه را بدهیم ولی هنوز حکمی ارائه نشده است.

وزیر علوم اظهار کرد: برخی از دانشگاه‌ها با توجه به حکم دیوان عدالت اداری بالاجبار این افراد را پذیرش کردند و با آنها قرارداد نیز بسته‌اند اما به لحاظ کلی موضوع انفصال از خدمت رئیس دانشگاه نیست، موضوع فضایی است که به وجود آمده و ما تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

کد خبر 450591
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha