همشهری آنلاین: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در استان تهران ١٧ متقاضی فرزندخواندگی برای یک کودک وجود دارد، ادامه داد: این در حالیست که میانگین کشوری ١٠ متقاضی برای یک کودک است.

فرزندخواندگي

سید منتظر شبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه فرزند خواندگی به شکل پایلوت در تهران اجرا شده است، افزود: این طرح موفقیت آمیز بود، اما برخی نواقص نیز وجود داشت. در حال حاضر نیز بنا داریم تا این طرح را با دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور به شکل کشوری اجرا کنیم.

وی افزود: کارهای اولیه مربوط به جزئیات این سامانه و محتوای آن انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان مردادماه  آن را رونمایی کنیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ١۴٠٠ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند، اظهار کرد:  این کودکان نیمی دختر و نیمی پسر بودند اما تمایل برای سرپرستی فرزندان دختر بیشتر است. به دلیل افزایش مدت زمان انتظار نیز خانواده‌ها سرپرستی فرزند پسر را می‌گیرند.

شبر در ادامه با بیان اینکه طولانی شدن مدت زمان فرایند فرزندخواندگی به هر استان بستگی دارد، تصریح کرد: استان تهران بیشترین مدت زمان انتظار را به خود اختصاص داده است. این مدت زمان در استان تهران به حدود ۴ تا ۵ سال نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این استان ١٧ متقاضی برای یک کودک به عنوان فرزندخوانده وجود دارد، ادامه داد: میانگین کشوری ١٠ متقاضی برای یک کودک است.

شبر افزود: این مدت زمان برای خانواده ای است که اصرار دارند حتما فرزندشان شرایط خاصی داشته باشد. برای مثال فرزندشان دختر، شیرخوار و ... باشد، اما اگر متقاضیان شروطشان را تعدیل کنند، این مدت زمان کمتر می‌شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین اگر کودک بیمار یا معلول به سرپرستی گرفته شود این مدت زمان کاهش زیادی می‌یابد. حتی فرزندان مبتلا به معلولیت و  HIV هستند که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.

شبر ادامه داد: در سراسر کشور حدود ١٠٠ کودک که در طیف بیماری خفیف تا شدید قرار داشتند به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.

کد خبر 450541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha