مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشغله‌های روزافزون در زندگی ماشینی عصر ما موجب شده که بسیاری افراد از وضعیت سلامت خود و سبک زندگی سالم غافل بمانند.

10 فرمول زندگي سالم

به گزارش ایسنا، سبک زندگی می‌تواند تاثیر شگفتی بر سلامت انسان داشته باشد و به همین دلیل حائز اهمیت است تا به بهترین شیوه ممکن زندگی کنیم. اما برای بسیاری افراد همواره این پرسش مطرح است که بهترین گزینه‌های سبک زندگی سالم شامل چه مواردی می‌شوند؟

سایت "ازبیگ‌مدیا" در مطلبی تخصصی به چند الگوی مفید و در عین حال ساده که می‌توانند در داشتن سبک زندگی سالم نقش موثر داشته باشند، اشاره کرده که به شرح زیر است:

۱- پیاده‌روی

پیاده‌روی از بهترین گزینه‌های دردسترس و کم‌هزینه برای حفظ سلامتی است زیرا با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی همراه است.

۲- یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم و توانایی در برقراری ارتباط با فرهنگ‌های دیگر یکی از گزینه‌های سبک زندگی سالم به حساب می‌آید. علاوه براین، یادگیری زبان دوم می‌تواند در به تاخیر انداختن بروز علائم زوال عقل موثر باشد.

۳- خواب بیشتر

برخورداری از خواب کافی باعث می‌شود فرد در طول روز احساس سرحال بودن داشته باشد. در عین حال افرادی که خواب کافی ندارند در معرض ابتلا به مشکلات جسمی هستند. برای برخورداری از سلامت کامل و حداکثر کارایی، لازم است به ساعت خواب توجه کافی داشته باشیم.

۴- مثبت بودن

حوادث ناگوار بخشی از اتفاقاتی است که شاهد وقوع آن‌ها هستیم. داشتن افکار مثبت به حفظ سبک و رفتارهای مثبت در زندگی کمک می‌کند. به طور مثال خواندن جملات تشویق کننده، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه یا گردش در طبیعت از جمله این رفتارهای مثبت هستند.

۵- استفاده بهینه از وقت

برای تمامی ساعات و روزهای خود برنامه‌ریزی داشته باشید. با استفاده بهینه از فرصت‌ها برخورداری از سبک زندگی سالم در طولانی مدت دور از دسترس نخواهد بود.

۶- کنترل وضعیت جسمیِ کنونی

یکی از بهترین گزینه‌های سبک زندگی سالم، کنترل صحیح وضعیت فعلی جسمانی و جلوگیری از آسیب‌ها و بیماری‌های قابل پیشگیری است.‌

۷- نوشیدن آب کافی

حفظ آب بدن میزان انرژی و خلق و خو را بهبود می‌دهد. هرچند، خودداری از دریافت آب کافی نتیجه عکس دارد و حتی موجب بروز التهاب‌ در بدن می‌شود.

۸- مسافرت رفتن

رفتن به مسافرت یکی از لذت‌بخش ‌ترین راهکارهای ذکرشده برای حفظ سلامت است که ایده‌های خلاقانه و کاهش استرس از دیگر فوائد آن است.  

۹- مطالعه کردن

استرس هیچ تاثیر مثبتی بر سلامتی ندارد و راهکارهای متعددی برای کاهش استرس وجود دارند. یکی از این راهکارها خواندن داستان‌های دنباله‌دار است چرا که میزان استرس را حدود ۶۸ درصد کاهش می‌دهد.

۱۰- داشتن اعتماد به نفس 

هرچه‌ بیشتر عمر می‌کنیم شاهد اتفاقات و رویدادهای بیشتری خواهیم بودیم و می‌توانیم از این تجارب برای واکنش‌ها و رفتارهای خلاقانه و با اعتماد به نفس بهره‌ بگیریم.

در مواجهه با اتفاقات زندگی، رفتارهای متناسب با اخلاقیات و ارزش‌ها را در پیش بگیرید تا واقعا برای شما مفید باشند و حالتان را خوب کنند و بتوانید به انتخاب خود باور داشته باشید.

کد خبر 450498
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha