همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: بر اساس قول و وعده‌ چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال برای ۸ تا ۹ میلیون نفر از متقاضیانی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده‌اند، کارت جدید صادر شود.

كارت ملي

به گزارش فارس، سیف‌اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور با اعلام این خبر گفت: تا این لحظه برای اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی سه دوره تمدید داشته‌ایم بنابراین ما نمی‌خواستیم به سرعت کارت‌های ملی قدیمی باطل شوند و مردم دچار مشکل و نگرانی‌هایی شوند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ میلیون نفر تکمیل ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند ملی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بین ۶ تا ۸ میلیون هنوز باقی مانده باشد.  

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور با تاکید بر اینکه باید جمعیت ۸ میلیونی باقی مانده را به سرعت پوشش دهیم، گفت: طبق زمان‌بندی تعیین شده و ورود دولت به حوزه الکترونیکی شدن، باید کارت شناسایی ملی نیز دارای تراشه و اثر انگشت شده و الکترونیک شود و این درخواست دولت بوده است که سریعا کارت‌ها هوشمند شوند.  

ابوترابی گفت: در حال حاضر بر اساس قول و وعده‌ چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال برای ۸ تا ۹ میلیون نفر کارت هوشمند جدید صادر شود.  

وی تصریح کرد: ما متولی صدور کارت ملی هوشمند هستیم اما متولی تامین بدنه کارت نیستیم و این بر اساس بند «د» ماده ۴۶ قانون اساسی وظایف تعیین شده است و قصوری از سوی ما انجام نشده است.  

ابوترابی گفت: توانایی این را داریم که برای تمام جمعیت باقی مانده کارت هوشمند ملی صادر کنیم و تکمیل ثبت‌نام انجام دهیم.  

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر روز کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، مشکلی از بابت تولید نداریم و هر چه چاپخانه دولتی به ما تحویل دهد آن را صادر می‌کنیم؛ بنابراین صدور کارت‌ها ادامه دارد و مردم نگران نباشند.  

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور افزود: اگر چاپخانه بدنه کارت را به ما بدهد، می‌توانیم تا ۶ ماه آینده برای تمام جمعیت باقی مانده کارت هوشمند صادر کنیم.

کد خبر 450430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha