همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی آماده است در هر ماموریت دفاعی و امنیتی پای کار آید و آن را به شکل احسنت اجرایی کند.

کیومرث حیدری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر که در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: در نیروی زمینی فرماندهی بر سه پایه ولایت‌مداری، شایستگی و عدالت محوری استوار است.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه ولایت مداری در نیروی زمینی به پیروی از صراط مستقیم تعریف شده است، افزود: یک فرمانده ولایت مدار باید در درجه اول اطلاعت پذیر و در درجه دوم حرکت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار داشته باشد.

امیر حیدری بارزترین مشخصه کارکنان نیروی زمینی ارتش ولایت مداری دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که به عملکرد افراد عادلانه نگاه و قضاوت کنیم تا بتوانیم شایسته سالاری را اجرایی کنیم.

وی افزود: نیروی زمینی با تغییر ماهیتی که در یگان های خود ایجاد کرده است از یگان های سنتی و عبور کرده است.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: نیروی زمینی با اجرای طرح لبیک به متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل شده است تا فرمایشات مقام‌معظم رهبری را محقق کند.

امیر حیدری با بیان اینکه زمانی می توانیم به عملیات های روز پاسخگو باشد که کارامدی را بالا ببریم و تحرک را محقق کنیم، اظهارداشت: نیروی زمینی باید آنچنان قدرتمند باشد که رزم نزدیک زمینی را به دشمن تحمیل کند.

فرمانده نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی با تغییر ماهیت در یگان های رزم خود از یگانها سنتی عبور کرده و تبدیل به یک نیروی واکنش سریع و متحرک شده است.

امیر حیدری ادامه داد: تیپ های پیاده و تکاور به تیپ های متحرک هجومی و ۶ تیپ واکنش سریع هم در ساختار نیروی زمینی تعریف کرده و در ساختار یگان های زرهی نیز تغییراتی را انجام داده ایم تا نیروی زمینی پوست اندازی کند.

وی یادآور شد: با گذشت سه سال از فرماندهی حقیر در نزاجا یگان های نیروی زمینی از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد متحرک دارند علاوه بر این بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز تحرک را هم ذخیره کرده ایم تا در روز مبادا از آنها استفاده کنیم و به نیازهای عملیاتی روز پاسخ دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی آماده است در هر ماموریت دفاعی و امنیتی پای کار آید و آن را به شکل احسنت اجرایی کند.

کد خبر 450397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha