همشهری آنلاین: به دنبال هشدار حمله تروریستی از طرف دولت محلی بخش هندی منطقه ناآرام کشمیر هزاران گردشگر پا به فرار گذاشته برای ترک این منطقه به سمت فرودگاه‌ها واتوبوس‌ها شتافتند.

فرار مسافران از كشمير

به گزارش دویچه وله، دولت ایالت "جامو و کشمیر" در شمال غربی هند از گردشگران و زائران خواست، "هر چه سریع‌تر" کشمیر را ترک کنند. در هشدار دولت گفته شد، شواهدی تازه از "خطرات تروریستی" برای گردهمایی بزرگ هندوها در این منطقه به دست آمده است.

در اطلاعیه دیگری از صدها دانشجوی یک ایالت دیگر هند خواسته شد، این منطقه را ترک کنند. تعدادی از مراسم برنامه‌ریزی شده برای زائران لغو شده است. آلمان و بریتانیا از شهروندان خود خواسته‌اند، به "جامو و  کشمیر" سفر نکنند.

  • ازدحام در فرودگاه سنگاپور

در پی این هشدار فرودگاه سنگاپور روز شنبه ۱۲ مرداد (سوم اوت) پر شد از مسافران و گردشگرانی که سراسیمه خود را برای خروج فوری از این منطقه به آن‌جا رساندند.

مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای سنگاپور ـ دهلی نو را ارائه می‌دهد گفت: «مسافرانی که در حقیقت قرار بود در چند روز آینده خارج شوند هراسان و سریع به فرودگاه آمده‌اند. »

او ادامه داد: «اوضاع به هم ریخته و اگر پروازهای اضافی وجود نداشته باشد بسیاری حتی صندلی برای نشستن هم نخواهند داشت. »

تلاش برای خروج سریع از کشمیر باعث شده که در پمپ ‌بنزین‌ها، سوپرمارکت‌ها و کنار دستگاه‌های خودپرداز صف‌های طولانی تشکیل شود.

منطقه کشمیر از بعد از جنگ سال ۱۹۴۷ بین دو قدرت اتمی هند و پاکستان تقسیم شده است، اما تا به امروز هر دو طرف ادعای مالکیت کامل این منطقه مسلمان نشین را دارند.

تنش‌ها اخیرا در کشمیر بالا گرفته است. دولت هند هفته گذشته اعلام کرد، ۱۰۰هزار سرباز تازه‌نفس به منطقه اعزام خواهد کرد.

کد خبر 450393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha