همشهری آنلاین: لوچانو پاواروتی بیش از یک دهه پس از مرگ در قالب یک نمایش موزیکال به دنیا بازمی‌گردد و با صدای جادویی خود روی صحنه هنرنمایی می‌کند.

لوچانو پاواروتي خواننده فقيد اپرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پاواروتی که در ۲۰۰۷ در سن ۷۱ سالگی در مودنا از دنیا رفت، خواننده ترانه رسمی جام‌جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بود و با کنسرت‌های سه تنور خود علاوه بر پر کردن ورزشگاه‌ها، خوانندگان اپرا را به ستاره‌های راک تبدیل کرد. حالا ۱۲ سال پس از مرگ ناشی از ابتلا به سرطان لوزالمعده، صدا و تصویر این ستاره فقید به لطف یکی از معتبرترین نام‌های هالیوود به دنیا بازمی‌گردد و بار دیگر اپرا اجرا می‌کند.

نیکولتا مانتووانی که پیش‌تر تمام پیشنهادها را برای استفاده از صدا و تصویر همسر فقیدش در دنیای فیلم و سینما و تئاتر رد کرده بود، این بار به پیشنهاد یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های هالیوود چراغ سبز نشان داده است. مایکل گریسی با پیشینه کارگردانی فیلم ۴۳۰ میلیون دلاری «بزرگ‌ترین شومن» با همکاری مدیر هنری اپرای ملی انگلیس یک موزیکال بلندپروازانه بر اساس زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای روی صحنه می‌برد.

در این نمایش از صدای واقعی پاواروتی استفاده می‌شود اما قرار نیست کسی نقش او را بازی کند. این خبری است که جان بری، تهیه‌کننده نمایش زندگی خواننده نامدار ایتالیایی می‌دهد و تاکید می‌کند: «یافتن چنین بازیگری غیرممکن است. همان‌طور که پلاسیدو دومینگو (خوانده سرشناس اسپانیایی و دوست پاواروتی) گفته بود، پیش از این هرگز هیچ صدایی به قدرت صدای لوچانو نبوده و پس از این هم به احتمال زیاد هرگز چنین صدایی به دنیا نخواهد آمد.»

بیوه پاواروتی چنان تحت تاثیر این پروژه بزرگ قرار گرفته که قصد دارد تمام آرشیو شخصی همسر فقیدش را در دسترس تهیه‌کنندگان بگذارد؛ از نامه‌های محرمانه گرفته تا تصاویر و حتی لباس‌ها. از آنجا که گریسی خودش از هنرمندان برجسته عرصه جلوه‌های ویژه است، به احتمال فراوان می‌خواهد خواننده ایتالیایی را به گونه‌ای تازه روی صحنه بیاورد. هر چند تهیه‌کنندگان پروژه هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره نگرفته‌اند.

لوچانو در پاییز ۱۹۳۵ در خانواده یک نانوا به دنیا آمد و به تدریج به بزرگ‌ترین شومن در تاریخ اپرای دنیا تبدیل شد. او زمانی خودش آرزو کرده بود به عنوان کسی به یاد آورده شود که اپرا را به میان مردم برده است. کنسرت سه تنور پاواروتی با همراهی دومینگو و خوزه کارراس میلیون‌ها نفر از مردم را با جادو و لذت اپرا آشنا کرد و درست ۵۱ سال (۱۹۵۵ تا ۲۰۰۶) در عرصه موسیقی و اپرا فعال بود.

کد خبر 450378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha