اشرف شفیعی-  تبریز – خبرنگار: تجارت ایران و ترکیه با محوریت منطقه آذربایجان به‌ویژه آذربایجان شرقی و تجار تبریزی موضوعی انکارنشدنی در تجارت ۲ کشور است.

«رضا کامی» رئیس میز ایران و ترکیه

تجار ترکیه‌ای تمایل خاصی به تجارت با فعالان تبریزی در بخش‌های مختلف دارند. بر همین اساس بود که در تشکیل اولین میز مشترک ایران و ترکیه ریاست آن به تجار تبریزی رسید و رشد تجارت بین ایران و ترکیه طی سال‌های گذشته هم تا حدی مرهون این مساله بوده است. در هفته‌های اخیر زمزمه‌های انتقال میزبانی این میز از تبریز به شهری دیگر شنیده می‌شود. در این زمینه «رضا کامی» رئیس میز ایران و ترکیه در گفت‌وگو با همشهری به چند سوال پاسخ داده است.

  • نحوه فعالیت میزهای مشترک تجاری چگونه است؟

این میزها در ۲ کشور شکل می‌گیرند و یک رئیس در هر کشور دارند و چگونگی برداشتن موانع و ارائه راهکار برای توسعه روابط تجاری را دنبال می‌کنند. در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین این میزها در کل کشور میز ایران و ترکیه بوده که در تبریز مستقر است. البته دفتر اصلی آن در تهران است، اما ریاست آن در تبریز است و فعالیت‌ها در تبریز شکل می‌گیرد. حتی سفرهای هیات‌های ترکیه‌ای و دیدارها هم عمدتا در تبریز صورت می‌گیرد. در ۸ سال گذشته این میز عملکرد خوبی در تبریز داشته است.

  • علت این‌که برخی به انتقال این میز از تبریز به تهران یا شهر دیگری تمایل دارند، چیست؟

گفته می‌شود برای توسعه بیشتر فعالیت‌هااین میز به شهر دیگری منتقل شود. اما موضوع این است که آیا عملکرد بهتری صورت خواهد گرفت یا نه؟ ما به نوبه خود در تلاش برای ماندن میز تجارت ایران و ترکیه در تبریز و برنامه‌ریزی برای پویایی آن هستیم.

  • اگر این میز از تبریز منتقل شود، موضع اتاق تبریز و ریاست فعلی چه خواهد بود.

ما همچنان به دنبال توسعه تجارت با کشور دوست ترکیه و تقویت بخش خصوصی هر ۲ کشور خواهیم بود و در هر حالت در حوزه تجارت حضور و حمایت لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 450301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha