شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امروز شنبه ۱۲ مرداد در شمال کشور، سواحل دریای خزر و شمال غرب ۳ تا ۵ درجه کاهش دما رخ می‌دهد و هوا خنک‌تر می‌شود.

نوار شمالی کشور ۵ درجه خنک‌تر می‌‎شود

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز شنبه گفت‌: امروز در سواحل دریای خزر به خصوص در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد، بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب کشور و در برخی از مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برای امروز بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های قم، قزوین، البرز، مرکزی، شرق یزد، جنوب سمنان، تهران و شمال شرق اصفهان گاهی وزش باد همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در این مناطق خواهد شد، تا فردا (یکشنبه ۱۳ مرداد) در شرق کشور به ویژه منطقه زابل نیز همین شرایط وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا و پس فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و دما در نوار شمالی روند افزایش نسبی دارد، همچنین برای این دو روز در جنوب کشور برای بعد از ظهرها و شب‌ها در برخی نقاط استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

به گفته وی یکشنبه و دوشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) دریای خزر مواج است.

  • خیزش گرد و خاک در جنوب تهران  

گودرزی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، در بعد از ظهر برای شهرهای جنوبی استان تهران افزایش سرعت وزش خواهیم داشت که می‌تواند خیزش گرد و خاک را در این مناطق به همراه داشته باشد. کمینه دمای امروز پایتخت ۲۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۴۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همدان، شهرکرد و اردبیل با دمای ۱۵ درجه بالای صفر، اهواز ۴۹ و قم ۴۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 450238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha