همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای مرحله جدید طرح تحول سلامت در کشور خبر داد و گفت: این مرحله با سه رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساختها بخصوص در مناطق کم برخوردار و مرزی اجرا می شود.

وزیر بهداشت از اجرای مرحله جدید طرح تحول سلامت در کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان جدید پاوه با تاکید بر اینکه برای توسعه عدالت در بخش سلامت باید در نقاط کم برخوردار و مرزی اقدام به سرمایه گذاری کنیم که افتتاح بیمارستان شهر مرزی پاوه در این راستا می باشد.

او گفت: در دولت دکتر رروحانی در حوزه توسعه زیرساختهای نظام سلامت، رسیدگی به بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم کارهای بزرگی انجام شده است که قابل تقدیر می باشد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: بعد از انقلاب شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت در کشور بودیم که از آن جمله می توان به کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، کاهش بیماری های واگیردار اشاره کرد و امروز نیز شاهد کنترل بیماری های غیر واگیردار در کشور هستیم.

وی به موفقیت وزارت بهداشت در اجرای طرح کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این دستاورد بزرگ و مهم را در شرایط تحریم به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت.

نمکی در ادامه از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان پاوه خبر داد و گفت: پیگیر توسعه ساختمان های بهداشتی و درمانی، اختصاص نیروی متخصص مورد نیاز و تامین نیروی انسانی بیمارستان پاوه هستم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد، هیات دولت پیگیر بحث ثبت جهانی منطقه اورامانات است و همچنین بحث اشتغال در مناطق مرزی استان کرمانشاه را پیگیری می کنم.

 بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پنج طبقه به بهره برداری رسید.

برای ساخت این بیمارستان ۴۵ میلیارد تومان و خرید تجهیزات آن نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهرستان پاوه با ۵۸ هزار نفر جمیعت در ۱۱۲ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 450230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha