مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نتایج و یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران نشان می‌دهد، زنان در منطقه‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۸ کم‌ترین میزان رضایت را از امنیت محله خود در طول روز دارند.  

زنان

به گزارش شهرنوشت،  به تازگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران پژوهشی درباره ارزیابی کیفیت زندگی در کلانشهر تهران انجام داده و یافته‌های این پژوهش را در قالب «اطلس کیفیت زندگی شهر تهران» منتشر کرده است. در این پژوهش ۴۵ هزار و ۶ پرسشنامه بین ساکنان محله‌های مناطق ۲۲ گانه تهران توزیع شده است.

بخش مهمی از این پژوهش به بررسی میزان رضایت شهروندان تهرانی از امنیت زنان در طول روز پرداخته‌است. درواقع امنیت زنان و دختران در روز در هنگام تردد در محله به عنوان یکی از مولفه‌های احساس امنیت محله در پیمایش رصد کیفیت زندگی مطرح شده است.

آن‌طور که این یافته‌ها نشان می‌دهد میانگین رضایت شهروندان تهرانی از امنیت زنان و دختران در محله، در طول روز ۶۸ از ۱۰۰ است.

بیشترین میزان رضایت شهروندان از امنیت زنان در محله در روز در مناطق ۱، ۲۱ و ۳ است، در حالی که ساکنان منطقه های ۱۲، ۱۳ و ۱۸ کمترین میزان رضایت را ابراز کرده‌اند. در بین محله‌های شهر تهران بیشترین میزان رضایت از امنیت زنان در روز در محله‌های اوین و نیاوران (منطقه ۱)، آپادانا (منطقه ۶)، غزالی (منطقه ۲۱) و نفت (منطقه ۱) وجود دارد.

در مقابل در محله‌های تهران ویلا (۲)، امام‌زاده یحیی (۱۲)، مرزداران شرقی (۲)، هرندی (۱۲) و بعثت (۱۶) کمترین میزان رضایت ابراز شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، نمره رضایت ۳۰۰ محله بالاتر از حد متوسط است.

کد خبر 450195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha