همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که افتخار می‌کند برای دفاع از ایران و مردم کشورش از سوی دولت آمریکا تحریم شده است.  

تجليل شهردار تهران از ظريف

به گزارش شهرنوشت، محمدجواد ظریف در مراسم برگزاری کنسرت موسیقی سنتی به نفع سیل زدگان لرستان که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در ایوان شمس برگزار شد، گفت: از همشهریان عزیز تهرانی که در مراسم همراهی و همدلی با سیل‌زدگان مظلوم کشورمان که حتی نتوانستند از کمک‌هایی که توسط ایرانیان خارج از کشور برای آن ها جمع آوری شده بود بهره مند شوند، تشکر می کنم.  

او ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای حمایت از سیل زدگان ادامه داد: ما هر چه داریم از مردم داریم و هر افتخاری، هر مقاومتی، هر پیشرفتی و هر افتخارآفرینی در این کشور محصول حضور فعال مردم در همه صحنه ها است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما بودیم که در برابر این مردم کم آوردیم و نتوانستیم آن طور که شایسته این مردم است و به واقع استحقاق آن را دارند از آن‌ها سپاسگزاری کنیم و خدمتگزار باشیم. این ضعف ماست، نه این‌که تلاش نکرده باشیم، حتما تلاش کردیم و شب‌ها نخوابیدیم، اما آن چه که این مردم کردند در برابر همه آن چه که ما می کنیم یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است.

ظریف ادامه داد: این مردم بودند که کشور را نگه داشتند و فشارها را تحمل کردند، پشت ما ایستادند و زمانی که ما به مذاکره رفتیم حمایت کردند. البته گروهی هم حمایت نکردند؛ آن هم یک واقعیت بود که باید آن را بپذیریم. حقیقت این است که اگر می خواهیم در برابر تمام ناملایمات با هم باشیم، باید بپذیریم گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند.

او تاکید کرد: این شعار نیست که برای آزاد بودن مخالف، حتی باید خودمان را فدا کنیم؛ این واقعیت و نیاز کشور ما است و باید آن را بپذیریم.  

ظریف گفت: امروز رعایت حقوق این مردم و تلاش برای رساندن این مردم به آن چه که شایسته آن هستند یک وظیفه اخلاقی و قانونی نیست؛ گرچه هر دو هست. باید بدانیم این امر ضرورت امنیت ملی است. امنیت ما وامدار مردم است و بدون این مردم ما هیچ نیستیم. باید بپذیریم ما در جایگاهی نیستیم که به این مردم فخر بفروشیم و برای آن ها تعیین تکلیف کنیم؛ این مردم هستند که باید برای ما تکلیف تعیین می کنند.

او اضافه کرد: به همین دلیل برای من افتخار است که برای دفاع از این مردم تحریم شوم اگرچه هنوز هم احساس حقارت و دین در برابر این مردم می کنم. مردم ما مردم خوب، بزرگ و شایسته بهترین ها هستند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: وظیفه ما این است که پشت مقاومت این مردم پنهان نشویم چراکه اگر قرار است پشت مقاومت مردم پنهان شویم پس ما چه کاره‌ایم؟  

ظریف با بیان این‌که ما طلبکار مردم نیستیم بلکه وامدار آن‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: امروز همه جمع شده‌ایم تا قسمتی از وام خودمان را به گروهی از این مردم که به خاطر سیل خانه هایشان و عزیزانشان را از دست دادند پرداخت کنیم. اگرچه همه ما از سیل اخیر آن هم در شرایطی که منابع آبی کشور به وضع خطرناکی رسیده بود بهره مند شدیم، گروهی از هموطنان ما در این نعمت، نقمت کشیدند. این‌که این جا جمع شدیم نشانه همبستگی است؛ همبستگی‌ای که حتما کشور را حفظ خواهد کرد. همین همبستگی موجب می شود هرچه بشود و هر فشاری وارد شود کشور پیشرفت کند. این مردم اند که موجب پیشرفت کشور می شوند.  

وزیر امور خارجه در پایان ضمن تقدیر از شهردار تهران، مسئولین شهرداری و هنرمندانی که این کنسرت خیرخواهانه را برگزار کردند، عنوان کرد: با هدف کمک به مردم به این مراسم آمدم تا قطره‌ای از دریای محبت شما باشم.

کد خبر 450181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha