همشهری آنلاین: مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اعزام نیروی کار فنی به خارج از کشور، گفت: اعزام نیروهای کار بیشتر در زمینه فنی دانشگاهی همچون برق، الکترونیک و مکانیک، رشته‌های‌ آی تی، پرستاری و پیراپزشکی طرفدار دارد.

اشتغال

به گزارش تسنیم، محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اعزام ۲ هزار نفری نیروی کار به خارج از کشور، گفت: از طریق دفاتر کاریابی‌های خارجی اعزام فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و با مهارت را پیگیری می‌کنیم. پیش‌بینی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور حدود ۵ هزار نفر است.

 وی ادامه داد: اقدامات وزارت کار برای اعزام نیرو به خارج از کشور از طریق ۱۲۰ دفتر کاریابی خارجی است که دارای مجوز هستند و در کشورهای نیروپذیر فعالیت می‌کنند و با کشورهایی که متقاضی نیرو کار هستند ارتباط دارند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کشورهای مقصد برای اعزام نیرو، گفت: استرالیا، کانادا، آلمان، دانمارک و عمان کشورهایی هستند که تاکنون مذاکراتی با آنها صورت گرفته و اخیرا نیز کاریابی‌های مجاز با کشورهای قطر، ترکیه و کردستان عراق ارتباط برقرار کرده‌اند.

اکبرنیا بیان کرد: اعزام نیروهای کار بیشتر در زمینه فنی دانشگاهی همچون برق، الکترونیک و مکانیک، رشته‌های‌ آی تی، پرستاری و پیراپزشکی طرفدار دارد. یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که در رشته‌های دارای مهارت فنی و حرفه‌ای از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هماهنگی و تطبیق آموزشی و استاندارد آموزشی داده شود و با برخی کشورها همچون آلمان نیز مذاکراتی برای تطبیق آموزشی انجام شود تا از مهارت‌های این افراد استفاده کنیم.

وی درباره جریمه فعالیت کاریابی‌های غیرمجاز افزود: بر اساس قانون هر کس بخواهد در زمینه کاریابی فعالیت کند و حتی بانک اطلاعاتی از کارجویان داشته باشد، باید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز بگیرد؛ در غیر این صورت مجازات‌های ۵ تا ۴۰ میلیون تومانی در انتظار کاریابی‌های غیررسمی است و وزارت تعاون پیشنهاد افزایش این جریمه‌ها را نیز داده است. با توجه به گسترش حضور افراد در فضای مجازی، شاهد تخلفاتی در زمینه کاریابی‌های غیررسمی در این فضا هستیم بنابراین پیگیری و رصد می‌کنیم اما اینکه چه میزان موفق بوده‌ایم بحث جداگانه‌ای است.

کد خبر 450172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha