دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای جایگزین کردن توافق پیشین کشورش با ایران، از لیندزی گراهام سناتور تندروی کنگره درخواست کمک کرده است.

ليندزي گراهام

به گزارش دیلی‌بیست، گراهام با مشاوران ارشد تیم ترامپ که در حوزه خاورمیانه فعالیت می‌کنند ارتباط نزدیکی دارد و با آنها همکاری می‌کند تا جایگزینی برای توافق با ایران تهیه شود. گراهام یکی از مخالفان علنی ایران در کنگره بوده است. افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا و اقدامات دو کشور در هفته‌های اخیر، نگرانی زیادی درباره تقابل نظامی مستقیم بین دو کشور ایجاد کرده است.

گراهام که بارها به حکومت ایران حمله کرده، ‌امیدوار است که این بار بتواند ایران و آمریکا را دوباره پای میز مذاکره بنشاند. مشخص نیست که تیم مشاوران ترامپ و گراهام روی چه طرحی کار می‌کنند اما گراهام در راستای طرح جدیدش، ‌اخیرا به اسرائیل سفر کرده و با مقامات درباره تنش‌ها با ایران صحبت کرده است.

او اخیرا به دیلی‌بیست گفته است که آمریکا در یک توافق جدید، باید سختگیری‌های هسته‌ای بیشتری علیه ایران اعمال کند و اجازه ندهد ایران سوخت هسته‌ای‌اش را تولید کند.

علاوه بر گراهام، ‌اخیرا نام رند پال دیگر سناتور جمهوریخواه به‌عنوان کسی که تلاش می‌کند درباره ایران به ترامپ مشاوره و کمک بدهد مطرح شده است. براساس گزارش‌های رسانه‌ای، رند پال در جریان سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به نیویورک، با او دیدار کرد.

کد خبر 450165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha