شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

مرجان فرهمند - خراسان رضوی-خبرنگار:  جاده حسن‌آباد در حد فاصل جاده قوچان تا ورودی فاز یک شهرک صنعتی توس مشهد قرار دارد. بهسازی این جاده با همکاری شهرداری مشهد، اداره کل راه‌ و شهرسازی و حمل‌ونقل و راهداری خراسان رضوی در حال انجام است.

بهسازی جاده حسن‌آباد
  • اجرای پروژه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی 

بهسازی این بلوار ۳ ‌کیلومتری به‌ گفته مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی، از آرزوهای دیرینه فعالان صنعتی استان است.   «محمدرضا کلائی» شهردار مشهد با اشاره به اهمیت این پروژه بیان می‌کند: با این‌که جاده حسن‌آباد خارج از محدوده خدماتی مشهد است ولی درخواست‌ها را جدی گرفتیم و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اجرای این پروژه آغاز شد و در فازهای بعدی ادامه دارد. وی می‌افزاید: انتظار داریم پروژه به خوبی اجرا شود و کیفیت لازم را هم داشته باشد.

  • نمونه عمل به اقتصاد مقاومتی 

«علی رسولیان» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان می‌کند: اجرای این پروژه از وظایف شورا و شهرداری نیست ولی مدیریت شهری برای این‌که نشان دهد اقتصاد مقاومتی چیست و نقشی که اصلاح این مسیر در توسعه صنعت مشهد و شهرک صنعتی توس دارد تا چه اندازه است، مسئولیت را قبول کرد و می‌دانیم به‌خوبی از عهده این مهم برمی‌آید.

وی اظهار می‌کند: از سال ۹۱ به دنبال اصلاح و بهسازی جاده حسن‌آباد بودیم زیرا باید برای ورود مهمانان و سرمایه‌گذاران خارجی این مسیر هموار می‌شد. با بهسازی این جاده، شرایط مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این شهرک فراهم می‌شود. رسولیان با اشاره به این‌که بیش از ۳۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حال انجام است و شاهد افزایش تولید هستیم، بیان می‌کند: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه ثبت شده خارجی در استان داریم. با تامین زیرساخت‌ها تعداد سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان افزایش داد.

  • اجرای پروژه در برنامه‌های زمانی فشرده 

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد می‌گوید: مدیریت شهری با بهسازی این جاده، خدمتی شایسته به‌ قطب صنعتی مشهد و خراسان کرده و راهگشای مبادلات و تسهیلگر صنعت است.   «احسان عظیمی» بیان می‌کند: زمانی‌ که صنعت رونق بگیرد، امنیت بیشتر می‌شود و اشتغال پایدار خواهیم داشت. وی با تاکید بر این‌که این پروژه را در برنامه‌های زمانی فشرده اجرایی می‌کنیم، می‌افزاید: همواره شاهد تردد خودروهای سنگین در این محور هستیم و آسفالت آن نیز باید انجام شود. برای این منظور یک دستگاه مخصوص تحکیم بستر و تراکم در اختیار داریم که برای بهسازی آسفالت این جاده استفاده می‌شود.

  • ۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا

جاده حسن‌آباد برای صنعتگران و کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هر روز در این مسیر تردد زیادی انجام می‌شود. بر همین اساس بهسازی و بازسازی آن در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد تا وضعیت آن بهبود یابد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان ‌رضوی بیان می‌کند: این جاده علاوه بر قرار داشتن در مسیر ورودی به شهرک صنعتی توس، به ورزشگاه ثامن و شهرهای طرقبه و شاندیز نیز راه دارد که حجم ترافیک در آن را سنگین می‌کند بنابراین بهسازی آن ضروری بود.

«مسعود مهدی‌زاده مقدم» اظهار می‌کند: این پروژه با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان به اجرا درمی‌آید. در این پروژه سهم شرکت شهرک‌های صنعتی ۳۰ درصد، شهرداری مشهد ۴۰ درصد و اداره کل راه ‌و شهرسازی هم به نمایندگی از وزارت راه ‌و شهرسازی ۳۰ درصد است. شهرک صنعتی توس به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان و کشور با ۴۴۷ هکتار مساحت، ۸۲۲ واحد صنعتی و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۸ میلیارد ریالی، اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 450123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha