همشهری آنلاین: تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در مسابقات بین‌المللی نظامی چین به این کشور سفر کرده است بعد از یک هفته اردو در شهر کورلا واقع در استان سین کیانگ، خود را برای شرکت در این رقابت‌ها آماده کرده است.

تیم ارتش ایران

به گزارش ایرنا مسابقات بین المللی نظامی امسال که با عنوان «مسابقات نظامی چین - روسیه» شناخته می شود همزمان در ۱۰ کشور ایران، روسیه، ارمنستان، هند، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و چین برگزار می‌شود.

از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۴ رزمنده در قالب تیم یورش سواروف و ۳۲ رزمنده هم در قالب تیم اربابان سلاح در مسابقات چین حضور دارند و در دو رشته با نظامیان سایر کشورها به رقابت می‌پردازند.

در ایران نیز قرار است دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده‌ای در تهران (به میزبانی نیروی انتظامی) برگزار شود.

پنجمین دور مسابقات بین المللی نظامی چین با شرکت ایران و بیش از ۳۵ کشور از روز ۱۲ تا ۲۷ مرداد در رشته های مختلف در چندین کشور برگزار خواهد شد.

ارتقا سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره‌مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست‌ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی از جمله دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی است.

مسابقات بین المللی نظامی چین گرامیداشت سالگرد تاسیس ارتش آزادی بخش این کشور از فردا شنبه آغاز می‌شود.

نخستین دوره مسابقات بین المللی نظامی در سال ٢٠١٤ به میزبانی روسیه و قزاقستان آغاز شد چین نیز از ۶ سال قبل در این مسابقات شرکت کرده و از سال ۲۰۱۷ میلادی هم برخی از رویدادهای این مسابقات را میزبانی کرده است.

مسابقات نظامی سال گذشته چین در ۲ منطقه شامل منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب و استان فوجیان در جنوب شرق برگزار شد که ورزشکاران ایران در منطقه سین کیانگ به رقابت پرداختند.

کد خبر 450103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha