همشهری آنلاین: شهر بانکوک در حالی میزبانی نشست امنیتی «آسه‌آن» را برعهده دارد که امروز شاهد وقوع ۶ انفجار و زخمی شدن حداقل چهار نفر بود.

وقوع 6 انفجار در بانکوک همزمان با نشست «آسه‌آن»

همزمان با سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به بانکوک برای حضور در نشست آسه‌آن، پایتخت تایلند با شش انفجار لرزید.

پلیس تایلند اعلام کرد که در ساعاتی که از روز جمعه می‌گذرد شش بمب کوچک دست‌ساز در مناطق مختلفی از بانکوک – یکی در کنار آسمان‌خراش معروف «ماهاناکون» - منفجر شدند که در مجموع چهار مجروح برجای گذاشتند.

به نوشته وبگاه شبکه دویچه‌وله یکی از این انفجارها در منطقه «سوان‌لوانگ» در فاصله کمی از فرودگاه بین‌المللی بانکوک رخ داد.

سه بمب دیگر در مناطق نزدیک مجتمع‌های دولتی در شمال بانکوک و محل استقرار وزرایی که برای حضور در نشست آسه‌آن به این شهر سفر کرده‌اند، منفجر شد که سه نفر بر اثر برخورد ترکش مجروح شدند.

بانکوک در حالی میزبان نشست امنیتی «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» موسوم به آسه‌آن است، که این شهر درپی انفجارهای متعدد حالتی شدیدا امنیتی به خود گرفته است. وزرای خارجه آمریکا و چین نیز هم‌اکنون در این شهر حضور دارند.

گزارش‌های متعددی نیز از پیدا شدن چندین دستگاه انفجاری عمل‌نکرده در مناطق مختلفی از این شهر مخابره شده و گفته می‌شود پلیس تمام این مکان‌ها را به محاصره خود درآورده است.

به دستور «پرایوت چان‌اوچا» نخست‌وزیر تایلند، تحقیقات گسترده‌ای با مشارکت چندین وزارتخانه و دستگاه‌های امنیتی درباره عوامل دخیل در این بمب‌گذاری‌ها آغاز شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. این در حالی است که تایلند سابقه دیرینه‌ای در خشونت‌هایی با منشأ سیاسی، اعتراضات جمعی و درگیری‌های شهری دارد.

کد خبر 450087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha