همشهری آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار ضعیف است.

شرکت‌های دانش‌بنیان با چالش‌های زیادی روبرو هستند

به گزارش ایسنا، محمدعلی ناصری در جلسه بازنگری سند توسعه اشتغال استان با محوریت شرکت‌ها و اقتصادهای دانش بنیان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به لحاظ داشتن شرکت‌ها نسبت به جمعیت و اقتصاد استان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری به راحتی می‌تواند تعداد شرکت‌های خود را به ۵۰۰ شرکت برساند و شغل‌های بسیاری را تولید کند، اما متاسفانه در این زمینه با چالش‌هایی روبرو است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله این چالش‌ها بحث صدور مجوزها است که مقررات دست و پاگیری دارد، تصریح کرد: چالش دیگری که وجود دارد در رابطه با زیرساخت‌های پارک علم و فناوری است که برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان بسیار ضعیف است.

ناصری گفت: در شهرستان بیرجند ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که ۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری مستقرند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان در شهرستان قاین، سه شرکت طبس و دو شرکت در فردوس مشغول فعالیت هستند، اما متاسفانه به علت فضای محدودی که در پارک علم و فناوری وجود دارد، برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: تمام حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان منوط به تامین زیرساخت‌ها است و اگر شرکت‌ها در پارک استقرار نداشته باشند، تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

ناصری خواستار تامین مکان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی شد و خاطرنشان کرد: در این صورت این شرکت‌ها خواهند توانست از تسهیلات برخوردار شوند.

کد خبر 450073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha