پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به فلسطین اشغالی با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس پیرامون "معامله قرن" آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

داماد ترامپ با نتانیاهو دیدار کرد
جرد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور مناقشات فلسطین-اسرائیل عصر چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار کردند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، «دیوید فریدمن» سفیر ایالات متحده در اسرائیل و «ران درمر» سفیر (رژیم) اسرائیل در آمریکا نیز در این نشست شرکت کردند.

رسانه‌ها و ناظران مسائل منطقه‌ای معتقدند این سفر کوشنر بی‌ارتباط به معامله قرن نیست و شکست یک ماه پیش «نشست منامه» در بحرین، او و تیم همراهش را بر آن داشته تا دوباره برای پیشبرد طرح ضد فلسطینی معامله قرن به منطقه سفر کند.

نشست منامه موسوم به «صلح برای شکوفایی» که روزهای چهارم و پنجم تیر در بحرین برگزار شد، بخش اقتصادی این طرح بود که با هدف جذب سرمایه‌گذاری برای اجرای آن برگزار شد. به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

اوایل چهارشنبه گزارش شد که کوشنر با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن جهت مذاکره درباره طرح ایالات متحده در زمینه سازش اسرائیل و فلسطین دیدار کرده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در گزارشی نوشت که مشاور ترامپ قصد دارد پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عازم چند کشور عربی شده تا پیشنهادی را از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به آن‌ها ارائه کند.

طبق این گزارش، کوشنر از سران کشورهای عربی خواهد خواست تا به دعوت رئیس‌جمهور آمریکا در سپتامبر آینده در کمپ دیوید گرد هم آیند و این دعوتی است که رهبران عرب به سختی می‌توانند به آن پاسخ منفی دهند.

یک منبع سیاسی در واشنگتن به این روزنامه صهیونیستی گفت: «در این نشست که قرار است پیش از انتخابات پارلمانی (کنست) در ماه سپتامبر برگزار شود. ترامپ محتوای برنامه خود برای صلح را ارائه خواهد کرد.»

او همچنین گفت که برگزاری چنین نشستی در این تاریخ غیر مرتبط با تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو و همچنین کارزار انتخاباتی شخص ترامپ نیست.

کد خبر 450043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha